مشخصات کامل نسل جدید تویوتا اعلام شد

به گزارش گفتمان برتر، تویوتا مشخصات فنی کامل نسل جدید سدان هیدروژنی میرای را اعلام نموده است.

مشخصات کامل نسل جدید تویوتا اعلام شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پدال، این ماشین روی پلت فرم GA-L تویوتا ساخته شده که امکان انتقال اجزای سیستم سلول سوختی را از زیر کابین به محفظهٔ جلو فراهم نموده است. این کار موجب تعادل بهتر شاسی و همین طور ایجاد کابین پنج نفرهٔ جادارتری شده است. علاوه بر این، به لطف این طرح جدید، تویوتا توانسته سه مخزن هیدروژن را در خودرو جای دهد.

این مخازن که به صورت T شکل در خودرو نصب شده اند، شامل یک مخزن کشیده به صورت طولی در زیر کف خودرو به همراه دو مخزن کوچک تر به صورت عرضی در زیر جایگاه های عقب و صندوق بار می گردد. این سه مخزن مجموعاً ظرفیت ذخیرهٔ 5.6 کیلوگرم هیدروژن را دارند که نسبت به ظرفیت 4.6 کیلوگرمی نسل قبل افزایش قابل توجهی داشته است. تویوتا همچنین باطری ها و موتور الکتریکی را هم بالای محور عقب نصب نموده که این کار توزیع وزن 50-50 را برای میرای به همراه داشته است.

میرای مدل 2021 همچنین به سیستم سلول سوختی جدیدی هم مجهز شده که مثل نسل قبلی از پلیمر جامد استفاده می نماید اما کوچک تر است و با وجود سلول های کمتر، از چگالی قدرت بیشتری برخوردار است. مبدل پیل سوختی هم 21 درصد کوچک تر و 2.9 کیلوگرم سبک تر از نسل قبلی شده است. علاوه بر این، در میرای جدید بجای باطری های نیکل-فلزی قبلی، از باطری های لیتیوم یونی ولتاژ بالا استفاده شده که چگالی قدرت بالاتری داشته و 2.6 کیلوگرم سبک تر هستند.

قوای محرکهٔ این سدان هیدروژنی جدید 180 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. میرای جدید با هر بار سوخت گیری به طور تقریبی توانایی پیمودن حدود 650 کیلومتر را دارد که پیشرفت چشمگیری را نسبت به بُرد 500 کیلومتری نسل قبلی نشان می دهد. آمریکایی های می توانند میرای جدید را در دو تیپ XLE و لیمیتد خریداری نمایند اما هنوز قیمت آن ها اعلام نشده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1286

به "مشخصات کامل نسل جدید تویوتا اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات کامل نسل جدید تویوتا اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید