عراق از بحرین بهتر است اما آنها باید از ایران بترسند

به گزارش گفتمان برتر، تهران (پانا) - هافبک سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است با حضور بازیکنان سطح اول و انگیزه بالا در اردوی تیم ملی، پیروزی قاطع مقابل تیم ملی عراق در ملاقات امشب دور از دسترس نیست.

عراق از بحرین بهتر است اما آنها باید از ایران بترسند

محمد منصوری در گفت وگو با پانا درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در دور برگشت انتخابی جام جهانی 2022 و کسب 3 برد از 3 بازی گفت: قبل از اینکه این 3 بازی را انجام دهیم، شرایط خیلی سخت و حساس بود و به نوعی همه در مورد تیم ملی با تردید صحبت می کردند. متاسفانه 2 شکست خیلی بد مقابل بحرین وعراق کار را سخت نموده بود اما از وقتی اسکووچیچ سرمربی تیم ملی شد، شرایط بهتر شد. این 3 بازی که انجام شد، بچه ها خیلی همدل و بهتر از قبل کار کردند، این نشان می دهد این دوستی و وفاق و انگیزه برای رسیدن به موفقیت است. واقعا این بازیکنان و انگیزه ای که دارند، قابل مقایسه با تیم ویلموتس نیست. آن موقع نمی دانم چه اتفاقاتی در تیم ملی افتاده بود که بچه ها بازی نمی کردند. قشنگ یادم می آید در بازی با عراق که حساس هم بود، بعضی بازیکنان ما راه می رفتند و می خندیدند.

وی ادامه داد: حالا اما شرایط فرق نموده و بازیکنان می دانند که باید برای رسیدن به جام جهانی کوشش مضاعفی داشته و از این شرایط سخت عبور نمایند. اگر بازی با کامبوج را فاکتور بگیریم، هنگ کنگ هم شاید کمی برای ما استرس زا بود چون آنها با دفاع مطلق جلوی ما قرار دریافتد. درست است که این طور تیم ها شاید شانسی نداشته باشند اما گاهی اوقات انگیزه آنها در برابر تیم های سرشناس کار دست آدم می دهد. خدا را شکر توانستیم این بازی را ببریم. در ادامه وقتی به بحرین رسیدیم، شرایطی که قبل از بازی ایجاد شده بود و آنها میزبانی را گرفته بودند، کمی استرس ما را بیشتر کرد. این بحرین واقعا از لحاظ مهره و شرایطی که بازیکنانش داشتند، قابل مقایسه با بازیکنان ما نبود. حتی با تیم های باشگاهی خودمان هم می توانستیم بحرین را شکست دهیم. اما شرایط جدولی طوری بود که این استرس کاذب داشت اذیتمان می کرد. در صحنه گل دوم ایران به بحرین، مدافع سرعتش از بازیکن صاحب توپ ما که سردار بود، کمتر و کمتر شد و نتوانست در کورس مهاجم ما را بگیرد. این نشان می دهد که واقعا بین فوتبال ما و بحرین فاصله زیادی وجود دارد.

ملی پوش سابق فوتبال ایران درباره ملاقات با عراق گفت: بازی با عراق همواره حیثیتی، حساس و نزدیک به هم بوده است. آنها بعد از بردی که مقابل ما داشتند خیلی علیه ما کری خواندند. وقتی این شرایط پیش می آید، بازیکنان ما با انگیزه تر می شوند و شک نکنید با تمام قدرت دنبال انتقام دریافت هستند. ما از لحاظ مهره و شرایط بازیکنان خیلی سرتر از عراق هستیم و این تیم حریف است که باید از ما بترسد. نیمکت خیلی قدرتمندی داریم که می تواند در شرایط سخت گره گشا باشند. مابازیکنان سطح بالایی داریم و اگر ترسو نباشیم و شجاعت به خرج دهیم، باید از همان ابتدا کار را هجومی آغاز کنیم. شک نکنید که تیم ملی عراق از بحرین در هر شرایطی بهتر است. آنها استعدادهای خیلی خوبی دارند. ضمن اینکه امتیاز بیشتر آنها باعث می گردد، حریف بازی بسته ای جلوی ما انجام دهد. چون یک امتیاز هم کارشان را راه می اندازد و احتیاج به برد ندارند. حتی اگر احتیاج به برد هم داشتند، فکر نکنید می توانستند تیم ما را تحت فشار قرار دهند. عراق بازیکنان فیزیکی و تکنیکی دارد و تقریبا شبیه به فوتبال ماست.

بازیکن پیشین پرسپولیس در مورد فضای ایجاد شده و پیش آمدن بحث رنگی در مورد تیم ملی گفت: اشتباه است که بخواهیم بازیکنی را تخریب کنیم. متاسفانه بعضی ها دوست ندارند تیم ملی نتیجه بگیرد چون می گویند بیشتر بازیکنانش پرسپولیسی هستند. نمی دانم این دیگر چه تحلیلی است. زمان کی روش مگر 9 استقلالی ملی پوش نبودند؟ الان برای چه چیزی کریم باقری را به تیم ملی برده اند؟ آیا غیر از اینکه یاری حال باشد؟ او نسبت به شرایط شناخت دارد و فردی است که همه او را قبول و دوست دارند. او یک وزنه است و بازیکنان از او حرف شنوی دارند. شاید اگر پرسپولیسی دیگری به جز کریم باقری مربی تیم ملی می شد، هجمه و انتقاد علیه او شکل می گرفت. اما کسی با رفتن باقری به تیم ملی موضع گیری نکرد.

وی ادامه داد: متاسفانه خیلی از این بحث ها تعصب کورکورانه است. خیلی از استقلالی ها دوست ندارند، تیم ملی نتیجه بگیرد که این اصلا خوب نیست. این حرف ها و آرزوها زشت است و به وفاق ملی ضربه می زند. در رسانه ها باید بیشتر در این مورد حرف بزنند. اگر پرسپولیسی های زیادی در تیم ملی هستند، حتما دلیلی دارد که باید گفته گردد تا روشن شوند. اگر کنعانی زادگان در تیم ملی است الان پرسپولیسی نیست و برای کشورش بازی می نماید.

محمد منصوری در انتها در واکنش به پیش بینی اش از نتیجه ملاقات امشب تیم ملی مقابل عراق گفت: خودم فکر می کنم بتوانیم با اختلاف خوبی عراق را شکست دهیم. البته مهم نیست که حتما با اختلاف ببریم اما باید حتما برنده شویم. با قدرت و صلابت باید از همان ابتدا بازی کنیم و اجازه قدرت نمایی به حریف ندهیم. همواره بچه های ایران در هر رشته ورزشی که با سختی و مسائل روبرو شوند، مصمم تر و باانگیزه تر ظاهر می شوند. شک نکنید با این همدلی و انگیزه عراق را هم شکست می دهیم. شرایط بازیکنان تیم ملی طوری است که اگر عراق را با 4 گل هم شکست دهیم، تعجب نمی کنم. چون تیم واقعا قدرتمند و آماده ای داریم. تجربه بین المللی بازیکنان ما این قدر زیاد است که در چنین بازی هایی می توانند به ما یاری نمایند. هرکدام از لژیونرهای ما می توانند برای یک تیم کافی باشند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1621

به "عراق از بحرین بهتر است اما آنها باید از ایران بترسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق از بحرین بهتر است اما آنها باید از ایران بترسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید