شهر رمضان برنامه ای که به آیین های سنتی ایران می پردازد

به گزارش گفتمان برتر، اجرای آیین ها، نمایش ها و موسیقی های مرتبط با ایام ماه رمضان از برنامه های ویژه برنامه شهر رمضان است.

شهر رمضان برنامه ای که به آیین های سنتی ایران می پردازد

امیرحسین شفیعی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و کارگردان ویژه برنامه شهر رمضان، در مورد اجرای برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان در برج میلاد در مصاحبه با خبرنگار ، گفت: در شب های ماه مبارک رمضان برنامه شهر رمضان را در زیر گذر برج میلاد داریم که در این ویژه برنامه نمایش ها و موسیقی اقوام ایرانی اجرا می گردد. در واقع ماه مبارک رمضان برای مکان های فرهنگی فرصتی برای بهره بردن از برکات این ماه را فراهم می نماید و اجرای آیین ها , نمایش ها و موسیقی های مرتبط با ایام ماه رمضان از برنامه های ماست.

شفیعی با اشاره به اینکه ویژه برنامه شهر رمضان در بخش های متنوع اجرا می گردد, اعلام کرد: برج میلاد از گروه ما برای اجرای برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان دعوت کرد. این برنامه ها در بخش های متنوع از جمله اجرای موسیقی اقوام مختلف ایران است که هر شب موسیقی ویژه یک شهر اجرا می گردد و ما هر شب میزبان گروه های استانی هستیم. از دیگر برنامه ها, اجرای نمایش های آیینی از استان های مختلف و پرداختن به نمایش های آیینی و سنتی است که سیاه بازی ازجمله آنهاست.

وی ادامه داد: در این ویژه برنامه به بازی های آیینی از جمله تورنا بازی پرداخته ایم. تورنا بازی در ایام ماه مبارک رمضان و در تهران قدیم در قهوه خانه ها انجام می شده و البته نقالی و پرده خوانی را نیز داریم. در کنار اجرای این آیین ها , نمایش های کودک و نوجوان نیز اجرا می گردد. نمایش های عروسکی در این ویژه برنامه سبب ارتباط موثر با مخاطبان شده است.

لازم به ذکر است؛ ویژه برنامه شهر رمضان با اجرای برنامه های آیینی و سرگرمی به مدت 22 شب از ساعت 20:30 الی 24 در زیرگذر برج میلاد برگزار می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 128

به "شهر رمضان برنامه ای که به آیین های سنتی ایران می پردازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر رمضان برنامه ای که به آیین های سنتی ایران می پردازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید