تور ارزان یونان: سوغاتی هایی که در یونان می توانید بخرید

به گزارش گفتمان برتر، یونان کشوری که در جنوب شرق قاره اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان واقع شده است یکی از تمدن های قدیمی در دنیا را دارا است. این کشور زیبا و منحصر به فرد علاوه بر سوغاتی های رایجی که همه خریداری می نمایند سوغاتی های خاص و فوق العاده ای دارد که دانستن آن ها برای شما جالب خواهد بود. اگر می خواهید با این سوغاتی های یونان بیشتر آشنا شوید، با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان یونان: سوغاتی هایی که در یونان می توانید بخرید

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

سوغات یونان

روسر های ابریشمی برند سراپیس

این برند که یکی از برند های لوکس یونانی است از تاریخچه کشتیرانی یونان الهام گرفته است و در طراحی روسری های خود از طرح های ملوانی استفاده نموده است. این روسری ها برای کسانی که عاشق مد هستند می تواند برترین سوغات یونان به شمار بیاید. سفر به یونان

صابون زیتون یونانی با مصطکی

خوب است بدانید که درخت مصطکی (Mastiha) یکی از درختان بومی منطقه مدیترانه است. شیره این گیاه در جزیره شیوش (Chios) گرفته می گردد و این مکان تنها جاییست که این کار را انجام می دهند. محصولات زیادی از صمغ این گیاه فراوری می گردد ولی صابون زیتون مصطکی این کشور معروف ترین و برترین محصولی است که از این گیاه تهیه می گردد و به عنوان سوغات یونان بسیار مناسب است.

جواهرات و زیورآلات منحصربفرد ترین معروف ترین سوغات یونان

اگر در پی یک سوغاتی منحصربه فرد هستید از زیورآلات موجود در بوتیک برند(llena Marki) در شهر آتن و منطقه کولوناکی حتما تماشا کنید. زیورآلات این برند از باورها و سنت های یونان الهام گرفته اند و از جواهرات الماس نشان و طلای ساده در آن یافت می گردد. جاذبه های تماشای یونان

پسته های شهر ایجاینا

معروفیت این شهر برای پسته های معروفش است. این منطقه خاک حاصلخیزی دارد و محصولات آن هم بسیار مرغوب هستند. این پسته ها در بسته های کوچک و بزرگ به فروش می رسند. از دیگر محصولات این شهر خمیر و روغن پسته است که برای سوغاتی بسیار مناسب هستند.

کیف دستی های برند میکونوس

مغازه های این برند مملوء از سوغاتی های زیبا و رنگارنگ است. گول شلوارهای لینن راه راه سفید و آبی بوتیک های مرکز شهر را نخورید. تنها مکانی که سوغاتی های اورجینال را با خیال راحت خریداری خواهید کرد بوتیک (Aesthet) است. در این بوتیک تمامی اجناس لوکس و اورجینال هستند و به وسیله طراحان یونانی طراحی شده اند.

کتاب های فروشگاه آتلانتیس در سانتورینی

کتابفروشی آتلانتیس در جزیره سانتورینی به مقدار کتابفروشی شکسپیر و دوستان در پاریس معروفیت دارد. این کتابفروشی که نمایی سفیدرنگ دارد و اعتبار ادبی این جزیره است مکانی برای عاشقان کتاب است و هر کتابی که از اینجا بخرید می تواند سوغاتی بی نظیر و منحصربفردی باشد.

صابون روغن زیتون آتن

اگر در فروشگاه های آتن به گشت وگذار مشغول هستید این محصول را به راحتی می توانید پیدا کنید. اگر می خواهید سوغاتی به یاد ماندنی و مفیدی بخرید از فروشگاه های کوچک آتن صابون روغن زیتون را بخرید و پوستی صاف و براق را به خود و دوستانتان هدیه دهید. پس از سفر به یونان دلتنگ چه می شوید؟

عسل شهر کرت معروف ترین سوغات یونان

معروف ترین سوغات یونان از شهر کرت عسل است. منابع طبیعی غنی و سرسبزی این منطقه آن را به مکانی امن برای زنبورها تبدیل نموده است. عسل این شهر در رایحه ها و انواع خاصی است و سوغاتی مناسبی برای دوستان شما است. شما می توانید این عسل را در تمامی فروشگاه های محلی این شهر پیدا کنید.

صندل های والیا گابریل

تعطیلات تابستانی یونان بدون صندل های خوب امکان پذیر نیست. صندل های برند والیا گابریل که از طرح های یونان باستان الهام گرفته است و در تمام جزیره های یونان یافت می گردد. این صندل ها دوام بسیار زیادی دارند و در طرح های بسیار زیاد و متنوع موجود هستند. خرید بلیط هواپیما آتن

ظروف سرامیکی و سفالی جزیره سیفنوس

ظروف سفالی جزیره سیفنوس از معروفیت بالایی برخوردار هستند. این ظروف طرح های بسیار متنوعی دارند که هریک زیبایی خاص خود را دارد. شما می توانید در میان این ظروف برای تزئین منزل خود گلدان های بسیاری بخرید و یا قابلمه هایی برای آشپزی تهیه کنید.

شمع های برند وکس

مطمئنا در میان دوستان و نزدیکان شما هم کسانی هستند که به شمع علاقه زیادی دارند. شاید شمع هدیه خیلی خاصی نباشد ولی شمع های برند وکس (Waks) بسیار معروف هستند و در رایحه ها و طرح های بسیار زیبا وجود دارند. این سوغات یونان می تواند برای کسانی که به شمع علاقه دارند سوغاتی مناسبی باشد.

حوله های برند Sun of a Beach

اگر در فصل تابستان به یونان سفر می کنید یکی از سوغات یونان می تواند حوله های ساحلی برندSun of a) (Beach باشد. این حوله های ساحلی طرح ها و رنگ های متنوعی دارند.

آلات موسیقی سنتی یونان

اگر دوستی دارید که به آلات موسیقی علاقه زیادی دارد و یا ساز می نوازد یکی از سوغاتی هایی که می توانید برای او تهیه کنید ساز سنتی بوزوکی (Bouzouki) است. در کشور یونان سازهای سنتی بسیاری وجود دارند که با گشت وگذار در فروشگاه هایی که آلات موسیقی دارند سوغاتی مناسب خود را می توانید بخرید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1794

به "تور ارزان یونان: سوغاتی هایی که در یونان می توانید بخرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: سوغاتی هایی که در یونان می توانید بخرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید