سرعت حافظه بیشتر و بازی های سریع تر با بروزرسانی جدید گوشی های هوآوی

به گزارش گفتمان برتر، دارندگان مدل های اعلام شده گوشی های هوآوی می توانند با بروز رسانی دستگاه خود از دو قابلیت EROFS و GPU Turbo 3.0 بهره مند شوند.

سرعت حافظه بیشتر و بازی های سریع تر با بروزرسانی جدید گوشی های هوآوی

دو قابلیت مفید محصولات جدید هوآوی که با رابط کاربری EMUI 9.1 در اختیار کاربران نهاده شده، استفاده از سیستم فایل جدید EROFS و شتاب دهنده گرافیکی GPU Turbo 3.0 است. هوآوی میخواهد این امکانات را نه تنها در گوشی های پرچمدار، بلکه برای گوشی های میان رده خود نیز عرضه کند و به تازگی چند مدل دیگر از گوشی های هوآوی به لیست دستگاه های بهره مند از این قابلیت ها اضافه شده اند.

هوآوی در جزیی ترین ویژگی های یک دستگاه هوشمند وارد می گردد تا کارایی محصولاتش را افزایش بدهد. نتیجه این حرکت را می توان در ارائه سیستم فایل EROFS برای گوشی های جدید این مشاهده کرد.

سیستم فایل EROFS از اوایل سال 2018 مورد توجه هوآوی نهاده شد و این شرکت تمرکز خود را برای توسعه بیشتر این سیستم فایلِ متن باز مخصوصِ توزیع های لینوکس گذاشت تا در نهایت سیستم فایلی کارآمد برای استفاده در دستگاه های هوشمند ایجاد گردد.

این سیستم فایل نسبت به سیستم فایل رایج ext4 که تقریباً توسط همه تولیدکنندگان گوشی به کار گرفته می گردد، قابلیت های ویژه ای دارد که از آن ها می توان به الگوریتم های جدید فشرده سازی با کارایی بالاتر و همچنین سرعت بیشتر اشاره نمود.

برای مثال هوآوی با به روزرسانی گوشی Huawei P30 Pro به سیستم فایل EROFS به جای ext4، توانسته تا 2 گیگابایت در حجم اطلاعات یکسان، فضای خالی بیشتری را برای دستگاه آزاد کند و در عین حال تا 20 درصد سرعت خواندن و نوشتن حافظه را افزایش بدهد.

اما GPU Turbo چیست و باعث چه بهبودهایی روی دستگاه می گردد؟ به بیان ساده GPU Turbo را نباید یک بهبوددهنده نرخ فریم دهی دستگاه بدانیم. این قابلیت برای استفاده موثر و بهتر از توان پردازشی GPU ارائه شده که ایده ساده ولی کارآمدی است.

GPU Turbo سعی می نماید تا واسطی بین نرم افزار (بازی) و APIهای گرافیکی باشد که برای تعامل با پردازنده گرافیکی از آن ها استفاده می گردد. GPU Turbo کوشش می نماید تا در هر لحظه، اطلاعات مربوط به چند فریم بعدی بازی را استخراج نموده و به GPU اعلام کند که برای رندرینگ سریع تر احتیاج به استفاده از چه نوع فرآیند پردازشی است.

بهبود الگوریتم پیش بینی فریم ها و تنظیم توان پردازشی متناسب با آن می تواند تأثیر محسوسی روی کاهش مصرف باتری و افزایش کارایی پردازنده گرافیکی (GPU) داشته باشد. طبق اعلام هوآوی استفاده از GPU Turbo 3.0 نسبت به نسل قبل، مصرف باتری را تا 10 درصد بهبود می دهد.

در حال حاضر توسعه دهندگان بازی های محبوب Fortnite، Knives Out، Battle Bay، Crazy Taxi، Real Racing 3، Into the Dead 2، NBA 2K19، Dragon Nest M، Duel Links، PES2019، DRAGON، BALL LEGENDS، FIFA Mobile، Free Fire، Minecraft، Helix، Plants vs. Zombie Heroes، Subway Surfers، Brawl Stars، Speed Drifters، Mobile Legends: Bang Bang، Vainglory، Arena of Valor، Rules of Survival، NBA 2K18 قابلیت پشتیبانی از GPU Turbo را به نسخه های نهایی بازی خود اضافه نموده اند.

اگر یک گوشی هوآوی با به روزرسانی جدید داشته باشید، کیفیت و پایداری آن در این بازی ها بیشتر از حالت عادی است و در عین حال میزان مصرف باتری نیز به مراتب کمتر از حالت قبل خواهد بود.

لیست دستگاه های برند هوآوی که از این دو قابلیت بسیار مفید بهره می ّبرند، اشاره می کنیم که غیر از سری Huawei P30 شامل این محصولات می گردد:

· Huawei P30 Lite

· Huawei P20 Lite

· Huawei Nova3i

· Huawei Y9

این قابلیت ها در آینده برای دستگاه های دیگری از هر دو گروه میان رده و پرچمدار ارائه خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 231

به "سرعت حافظه بیشتر و بازی های سریع تر با بروزرسانی جدید گوشی های هوآوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت حافظه بیشتر و بازی های سریع تر با بروزرسانی جدید گوشی های هوآوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید