رنگ مرجانی در دکوراسیون و نحوه ست کردن آن با رنگ های دیگر

به گزارش گفتمان برتر، وقتی رنگ مرجانی در سال 2019 بعنوان رنگ سال معرفی گردید، محبوبیت این رنگ بین مردم افزایش چشم گیری یافت طوری که امروزه استفاده رنگ مرجانی در دکوراسیون خواسته بسیاری از خانه داران است. این رنگ نه تنها قوی، شاد و بانشاط است بلکه دارای تنوع زیادی هم است. البته خیلی ها هنگام تزیین خانه خود در برابر استفاده از رنگ های قوی و برجسته مقاومت می نمایند. حتی اگر طراحان داخلی به آنها پیشنهاد استفاده از رنگی خاص را بدهند، بازهم با جواب منفی کارفرما روبرو می شوند. اما رنگ مرجانی اینگونه نیست. تناژ خاص این رنگ باعث شده حتی سخت پسندترین افراد نیز به فکر استفاده از این رنگ در بخشی از دکوراسیون خانه خود باشند. در این مطلب قصد داریم در خصوص نحوه بکارگیری رنگ مرجانی در دکوراسیون توضیحات جالبی ارائه دهیم، لطفا تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

رنگ مرجانی در دکوراسیون و نحوه ست کردن آن با رنگ های دیگر

تزیین دکوراسیون با رنگ مرجانی

اگر قصد رنگ آمیزی دوباره خانه را ندارید، اما دکوراسیون تان به نحوی کسل کننده و خسته کننده شده است، باید به فکر اضافه کردن لوازم دکوری یای مبلمان جدید با رنگ های جذاب و جدید باشید. یکی از رنگ هایی که در لوازمی مثل، میز تلویزیون، قفسه و شلف نشیمن، کمد ، دراور و کابینت خیلی خوب جواب می دهد رنگ مرجانی است. خصوصا در سرویس بهداشتی و حمام که عموما از رنگ های سفید و سرد استفاده می گردد، قرار دادن یک عنصر غافل گیر کننده مثل کابینت روشویی مرجانی رنگ می تواند به طور کلی حال و هوای دکوراسیون شما را عوض نموده و آن را از یکنواختی در بیاورد.

صفحه جدید ما را دنبال کنید

دنبال می کنم

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک برای دلباز نشان دادن فضا

خیلی ها معتقدند از رنگ های قوی نمی توان در اتاق های کوچک استفاده کرد چرا که این رنگ ها بر فضا غلبه نموده و آنرا شلوغ و گرفته نشان می دهد. اما این مشکل در صورت استفاده از تکنیک دیوار تاکیدی تا حد زیادی حل می گردد، در حقیقت یکی از بهترین راه چارهها برای بکار بردن رنگ مرجانی در دکوراسیون اتاق خواب، استفاده از تکنیک دیوار تاکیدی است. با استفاده از دیوار تاکیدی می توانید رنگ های شاد و جذابی مثل مرجانی را با رنگ های سرد و خنثی مثل سفید و طوسی به زیبایی ترکیب کنید. این روش خصوصا در اتاق خواب کودک بسیار عالی جواب می دهد. البته در اتاق خواب مستر یا اتاق مهمان نیز می توان از این ترکیب رنگ استفاده کرد.

راه چاره دیگر برای استفاده جزئی از رنگ مرجانی در دکوراسیون اتاق نشیمن، رنگ کردن قسمتی از دیوار است. این قسمت می توانند به شکل یک نوار پشت مبل راحتی یا مبل استیل هال پذیرایی باشد. چنین روشی در دکور آپارتمان های کوچک با دیوار سفید خیلی خوب جواب می دهد.

اگر فرد فعالی بوده و دائما در حال تغییر دکوراسیون منزل تان هستید، پس بهتر است رنگ های جذاب را با یاری اکسسوری و لوازم دکوری به دکوراسیون اضافه کنید. با این کار خیلی راحت قادر به تعویض حال و هوای دکوراسیون منزل تان خواهید بود. برای مثال در اتاق خواب به جای رنگ آمیزی دیوار ،می توانید با یاری روتختی و بالش، رنگ جذاب مرجانی را وارد دکوراسیون کنید.

6 نکته کلیدی در رنگ امیزی سقف منزل

آشپزخانه جایی است که کمتر کسی جرأت استفاده از رنگ های قوی و برجسته مثل قرمز، نارنجی و مرجانی را در آن دارد. اما سایه مایل به صورتی رنگ مرجانی در کابینت های آشپزخانه بسیار عالی جواب می دهد. یکی از کارآمدترین روش ها برای جذاب نشان دادن دکوراسیون آشپزخانه استفاده از تکنیک کابینت دو رنگ است. در این روش رنگ کابینت ردیف پایین با ردیف بالا کاملا متفاوت است. هیچ نیازی نیست بین رنگ های این دو ردیف هم ارتباطی برقرار باشد بلکه برعکس هر چه تضاد بین رنگ ها بیشتر باشد دیزاین آشپزخانه هم بیشتر خودنمایی می نماید. در این مورد بخصوص، رنگ مرجانی در دکوراسیون با رنگ سفید یا طوسی خیلی عالی ترکیب می گردد.

از آنجایی که میز ناهارخوری معمولا کنار یکی از دیوارهای هال پذیرایی قرار می گیرد، رنگ کردن دیوار مجاور میز به رنگ مرجانی ایده بسیار هیجان انگیز و جالبی است. این کار باعث ایجاد محدود معین برای اتاق غذاخوری می گردد بدون اینکه نیازی به پارتیشن بندی یا دیوارکشی منزل باشد. همچنین با این کار دکور غذاخوری منزل نیز به زیبایی در پس زمینه دکوراسیون هال پذیرایی و نشیمن خودنمایی می نماید.

30 مدل رنگ آمیزی آشپزخانه به رنگ فیروزه ای با تم سرحال و خنک

رنگ مرجانی در دکوراسیون اتاق خواب بچه ها گزینه هیجان انگیزی است. رنگ مرجانی رنگی بدون محدودیت جنسی است، یعنی فقط مخصوص دکوراسیون زنانه یا دکوراسیون مردانه نیست. در هر دکوری با هر سبکی می گردد از این رنگ هیجان انگیز استفاده کرد. در اتاق خواب کودک نیز فارغ از جنسیت کودک می توان دیوارهای اتاق را به رنگ مرجانی درآورد.

اگر از تراس و بالکن منزل به میزان زیاد استفاده می کنید، رنگ آمیزی دیوار این قسمت از خانه با رنگ مرجانی ایده بدی نخواهد بود. از آنجایی که تراس و بالکن دائما در معرض نور خورشید است، این رنگ حتی در سایه های سیر و قوی نیز خیلی عالی جواب خواهد داد. البته همین تکنیک را می توان در قسمت ورودی منزل نیز بکار برد. دیوارهای راهروی ورودی منزل یا حتی رنگ آمیزی درب ورودی به رنگ مرجانی تاثیر شگرفی در حس و حال شما هنگام ورود و خروج از خانه خواهد گذاشت. از آنجایی که این مکان ها اغلب در دکوراسیون فراموش می شوند، رنگ آمیزی متفاوت آنها می تواند نظر همگان را به خود جلب نموده و حتی باعث شگفتی آنها گردد.

منبع: اتاق
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1394

به "رنگ مرجانی در دکوراسیون و نحوه ست کردن آن با رنگ های دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ مرجانی در دکوراسیون و نحوه ست کردن آن با رنگ های دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید