خواهرخواندگی یکی از شهرهای بوسنی با تبریز

به گزارش گفتمان برتر، حضور گردشگران در تبریز به گفته شهردار تبریز 17 درصد افزایش یافته است.

خواهرخواندگی یکی از شهرهای بوسنی با تبریز

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز گفت:

در نوروز 97، حضور گسترده مهمانان نوروزی در تبریز غافلگیر کننده و تحسین برانگیز بود، از شرایط حضور گردشگران در تبریز راضی هستم و این حاصل همکاری و مهمان نوازی مردم و دستگاه های ذیربط است.

شهین باهر اضافه کرد:

در ایام نوروز موزه شهر واقع در عمارت شهرداری تبریز بیشترین بازدیدکننده در میان مراکز گردشگری را داشت و 93 هزار نفر از این موزه بازدید کردند.

او با اشاره به نامگذاری سال 97 به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی ادامه داد:

در این راستا تمهیدات لازم برای راه اندازی نمایشگاه دائم صنایع دستی در تبریز اتخاذ شده است و تلاش می کنیم هنرمندان صنایع دستی به زودی دارای مکان مناسبی برای عرضه دائم تولیدات خود باشند.

شهردار تبریز بیان نمود:

در هفته دوم تعطیلات نوروزی، سفری غیر رسمی به بوسنی داشتم که در این سفر با توجه به پیشنهاد اخیر مقامات این کشور برای خواهرخواندگی تبریز با یکی از شهرهای این کشور، هماهنگی هایی در این زمینه انجام و نیز مقرر شد نمایشگاه تولیدات صنایع دستی و ظرفیت های گردشگری تبریز در بوسنی برپا شود.

او بخش مهمی از فعالیت های حوزه گردشگری را معرفی این شهر به عنوان شهر گردشگری برشمرد و مطرح نمود:

تبریز متأسفانه هنوز آنطور که باید شهر گردشگری نشده است و ما باید با شناسایی نیازها و تمایلات گردشگران و حمایت از سرمایه گذاران و معرفی ظرفیت های گردشگری این شهر در داخل و خارج کشور، فرایند رو به رشد فعلی را تقویت کنیم.

وی با اشاره به تورهای تبریزگردی یادآور شد:

در نوروز امسال با بکارگیری 22 دستگاه اتوبوس و راه اندازی اپلیکیشن اعلام آنلاین جهت، شاهد افزایش 67 درصدی استقبال گردشگران از این تورها بودیم، به طوری که 167 هزار نفر ساعت از این تورهای رایگان استفاده کرده و تاکسی های از من بپرس نیز 47 هزار مورد راهنمایی و خدمات اطلاع رسانی به گردشگران ارائه کردند.

شهین باهر تاکید کرد:

با هماهنگی به عمل آمده بخشی از مجموعه بازار سنتی تبریز هم در ایام نوروز باز بود و امیدواریم در سال های آینده با همکاری بیشتر بازاریان شاهد فعالیت کامل بازار در ایام نوروز باشیم.

شهردار تبریز به برنامه ریزی های انجام شده و اراده جدی مسئولان و دست اندرکاران برای توسعه گردشگری در تبریز اشاره کرد و گفت:

نوروز امسال جرقه رونق گردشگری تبریز زده شد و می کوشیم این فرایند همزمان با رویداد تبریز 2018 و نیز در سال های آینده با قدرت تمام ادامه یابد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1880

به "خواهرخواندگی یکی از شهرهای بوسنی با تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواهرخواندگی یکی از شهرهای بوسنی با تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید