تماس تصویری سه بعدی با پروژه استارلاین گوگل ممکن خواهد شد

به گزارش گفتمان برتر، یکی از جذاب ترین برنامه های اعلام شده در کنفرانس I/O 2021، پروژه استارلاین (Starline) است که طی آن گوگل مشغول کار بر روی فناوری تماس تصویری سه بعدی و شبه هولوگرافیک است.

تماس تصویری سه بعدی با پروژه استارلاین گوگل ممکن خواهد شد

پروژه استارلاین با استفاده از یک نمایشگر عظیم که تصاویری سه بعدی در اندازه واقعی از شرکت نمایندگان در مکالمه پخش می نماید، تماس ها را بسیار طبیعی تر خواهد نمود. هرچند این سیستم فقط مانند یک فیلم سه بعدی نیست، بلکه به کاربران امکان می دهد تا حرکت نمایند و زاویه دید خود از مخاطب را تغییر دهند.

هدف این است که به نظر برسد کاربران واقعا در مقابل یک دیگر قرار دارند و طبق ویدیوی آزمایشی گوگل، این فناوری بسیار کاربردی خواهد بود. در حالی که مدیرعامل گوگل ساندار پیچای (Sundar Pichai) اظهار داشت که این فناوری نوآورانه هنوز در حال توسعه است، او می گوید که این شرکت از آن در چند دفتر خود در خلیج سانفرانسیسکو، نیویورک و سیاتل استفاده نموده است.

گوگل میخواهد در اواخر سال 2021 این فناوری را با بعضی از شرکای تجاری خود هم آزمایش کند و از فعالان حوزه بهداشت و درمان و رسانه هم درباره آن بازخورد بگیرد.

پروژه استارلاین از بینایی رایانه ای، یادگیری ماشینی، صدای فراگیر، فشرده سازی پیشرفته دوربین های عمق سنجی و یک نمایشگر عظیم میدان نوری (Light Field) برای ارائه این تجربه نو از تماس تصویری استفاده می نماید.

یک نمایشگر 65 اینچی به کاربران امکان می دهد تا تصاویر سه بعدی با وضوح بالا را بدون احتیاج به عینک مخصوص مشاهده نمایند. فناوری میدان نوری طی دهه گذشته کاربردهای امیدوارنماینده ای یافته اما هنوز به عنوان راهی برای نمایش تصاویر سه بعدی در زندگی روزانه استفاده نشده است.

دوربین های تشخیص عمق هم که بیش از ده نمونه هستند، اطمینان پیدا می نمایند که کاربر توانایی دیدن زاویه های گوناگون از مخاطب خود را داشته باشد، درست مانند زمانی که در مقابل او قرار گرفته است.

پروژه استارلاین هنوز برای عرضه عمومی آماده نیست و حتی به دلیل آنکه هم اکنون با چراغ ها، دوربین ها و جایگاه یکپارچه همراه است، برای کاربرد گسترده، عظیم به نظر می رسد.

پس از بیش از یک سال اعتماد پیوسته به گپ های ویدیویی و با برنامه ریزی شرکت ها برای استفاده بیشتر از این روش، وعده تماس های ویدیویی واقعی تر می تواند هیجان انگیز باشد. اگرچه پروژه استارلاین گوگل به نظر راه درازی تا کاربری عمومی دارد اما حتی کوشش برای بهبود تجربه تصاویر تار تماس های ویدیویی فعلی، قابل توجه است.

عکس کاور: برقراری تماس تصویری سه بعدی با پروژه استارلاین گوگل

Credit: Google

منابع: The Verge, The Next Web

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1567

به "تماس تصویری سه بعدی با پروژه استارلاین گوگل ممکن خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس تصویری سه بعدی با پروژه استارلاین گوگل ممکن خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید