با ChatGPT رؤیای ارتباط با درگذشتگان به واقعیت نزدیک می گردد!

به گزارش گفتمان برتر، مدیرعامل یک شرکت متاورسی می گوید با عرضه هوش مصنوعی ChatGPT حالا با سرعت بیشتری می توان به سمت فراوری آواتار های جاودانه رفت.

با ChatGPT رؤیای ارتباط با درگذشتگان به واقعیت نزدیک می گردد!

یکی از مدیران عامل شرکت های متاورسی می گوید انتشار ChatGPT و موفقیت آن احتمالاً باعث می گردد فرایند فراوری آواتار های دیجیتالی واقع گرایانه برای افراد درگذشته سرعت بیشتری پیدا کند و این فناوری خیلی زودتر از انتظار ها در دسترس قرار بگیرد.

آرتور سیچوف، مدیرعامل Somnium Space که مشغول توسعه حالتی موسوم به Live Forever برای آواتار های دیجیتالی در جهان های واقعیت مجازی است، در تبادل نظر با سایت Vice گفت: هوش مصنوعی با سرعتی بسیار زیاد درحال پیشروی است. صادقانه بگویم، سرعت پیشروی آن بیشتر از چیزی است که انتظار داشتیم.

قابلیت Live Forever که این شرکت روی آن کار می نماید، حداقل روی کاغذ ساده است. Somnium Space از روی مجموعه ای از داده های شخصی، آواتار دیجیتالی شما را می سازد که تا ابد در جهانی متاورس زنده می ماند. به عبارت دیگر، با ساخت این آواتار می توانید مطمئن شوید که حتی پس از مرگ این امکان را برای بچه ها و بازماندگان خود فراهم می کنید تا بتوانند با نسخه دیجیتالی شما تعامل برقرار نمایند.

سیچوف می گوید تا به امروز حدود پنج سال با عرضه Live Forever فاصله داشتیم، اما حالا به لطف هوش مصنوعی ChatGPT، این زمان بندی به دو سال یا کمتر رسیده است. این ابزار اجازه می دهد پروژه جاودانگی سریع تر پیاده سازی گردد. حتی خود ChatGPT نقشه ای را برای تلفیق خودش در جهانی دیجیتالی سیچوف ارائه نموده است.

مدیرعامل Somnium Space با یاری یک توسعه دهنده، این چت بات را روی یک آواتار دیجیتالی در متاورس پیاده سازی نموده است. آن ها باور دارند که تغییر زمان بندی پیاده سازی این پروژه به خاطر این است که متاورس محلی ایده آل برای مدل های زبانی بزرگ (LLM) ازجمله ChatGPT محسوب می گردد.

اگرچه هوش های مصنوعی موجود همچنان محدودیت هایی دارند و بدون شک نمی توانند ویژگی های خاص افراد را به راحتی تقلید نمایند، اما با توجه به پتانسیل های آن ها می توان انتظار داشت که در این زمینه هم پیشرفت های زیادی در راه باشد. ChatGPT از زمان عرضه تحول های زیادی را به وجود آورده و رکورد سریع ترین رشد یک برنامه در تاریخ را زده است.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2125

به "با ChatGPT رؤیای ارتباط با درگذشتگان به واقعیت نزدیک می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ChatGPT رؤیای ارتباط با درگذشتگان به واقعیت نزدیک می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید