اعلام افزایش سه برابری تعداد مراکز اقامتی استان قزوین

به گزارش گفتمان برتر، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، افزایش سه برابری تعداد مراکز اقامتی استان قزوین اجرا شده است.

اعلام افزایش سه برابری تعداد مراکز اقامتی استان قزوین

داستان چیست؟

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: در سال 92 استان قزوین مجموع مراکز اقامتی استان شامل هتل، هتل آپارتمان و اقامتگاه های بومگردی هشت مورد بود که این رقم اکنون به 26 مورد افزایش یافته است.

علیرضا خزائلی با بیان اینکه در سال 92 تعداد هتل های قزوین هفت مورد بود، اضافه نمود: در حال حاضر 15 هتل به گردشگران و میهمانان استان خدمات ارائه می دهند.

وی همچنین گفت: در سال 92 تنها یک اقامتگاه بوم گردی در استان قزوین به فعالیت می پرداخت، در حالیکه اکنون 9 اقامتگاه بوم گردی پروانه بهره برداری دارند و در خدمت گردشگران هستند.

این مسئول همچنین از فعالیت 2 هتل آپارتمان طی سالهای اخیر در قزوین اطلاع داد و گفت: پیش از سال 92 استان قزوین از مرکز اقامتی در قالب هتل آپارتمان برخوردار نبود.

خزائلی با بیان اینکه در بخش هتل با رشد 114 درصدی و در بخش اقامتگاه های بومگردی با رشد 800 درصدی ظرفیت روبرو بوده، اضافه نمود: افزایش قابل توجه مراکز اقامتی قزوین در مدت یاد شده نشان از توجه جدی دولت یازدهم و دوازدهم به حمایت و جذب سرمایه گذران در بخش گردشگری دارد.

وی گفت: اقدامات صورت گرفته در استان قزوین طی دولت یازدهم و دوازدهم برای ساخت هتل و مراکز اقامتی به اندازه 30 سال گذشته به ظرفیت اقامتی این استان اضافه نموده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین یادآور شد: 19 هتل در استان قزوین مراحل مختلف ساخت و عملیات اجرایی را پشت سرمی گذرانند و امیدواریم با تکمیل و بهره برداری از آنها کمبودها از حیث مراکز اقامتی برای گردشگران و میهمانانی که به استان سفر می نمایند، مرتفع گردد.

وی همچنین گفت: در روستاهای هدف گردشگری و مناطقی که دارای جاذبه هستند، آمادگی ارائه مجوز برای ایجاد اقامتگاه های بومگردی را داریم.

منبع: همگردی
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1119

به "اعلام افزایش سه برابری تعداد مراکز اقامتی استان قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام افزایش سه برابری تعداد مراکز اقامتی استان قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید