نورا برای جراحی روی انسان آماده می گردد!

به گزارش گفتمان برتر، دیجیاتو نوشت: بلومبرگ به نقل از نویسنده زندگی نامه ایلان ماسک می گوید هزاران نفر برای دریافت تراشه مغزی نورا داوطلب شده اند.

نورا برای جراحی روی انسان آماده می گردد!

نشریه بلومبرگ به نقل از یکی از نویسندگان زندگی نامه ایلان ماسک، در گزارشی اعلام نموده است که هزاران نفر برای دریافت تراشه مغزی نورا اعلام آمادگی نموده اند. این شرکت خردادماه سال جاری مجوز شروع آزمایش های بالینی روی انسان ها را دریافت کرد.

شرکت نورا که ایلان ماسک آن را در سال 2016 راه اندازی نموده بود، هنوز اولین تراشه خود را در مغز انسان ها کار نگذاشته است و میخواهد که سال آینده این کار را ابتدا روی 11 نفر انجام دهد. بااین حال، اشلی ونس، یکی از نویسندگان زندگی نامه ماسک، به بلومبرگ گفته است که تا سال 2030 بیش از 22 هزار نفر این ایمپلنت را دریافت می نمایند.

گزارش بلومبرگ می گوید نورا با هزاران داوطلب برای کاشت تراشه مغزی روبه رو شده است و با توجه به دریافت مجوز FDA باید منتظر باشیم تا در سال 2024 این آزمایش های بالینی رسماً شروع شوند.

برنامه ایلان ماسک برای کاشت تراشه های مغزی نورا

این شرکت تخمین می زند که هزینه هر جراحی کاشت تراشه حدود 10500 دلار باشد. البته این رقم همه هزینه ها ازجمله نیروی کار را هم در برمی گیرد. طبق پیش بینی ها، این پروژه ظرف پنج سال برای نورا 100 میلیون دلار عایدی خواهد داشت. شرکت ایلان ماسک قرار است در سال های 2024، 2025 و 2026 به ترتیب 11، 27 و 79 جراحی ایمپلنت انجام دهد.

براساس اسنادی که به سرمایه گذاران نورا ارائه شده است، در ادامه در سال 2027 باید منتظر شروع یک رشد بزرگ در تعداد جراحی ها باشیم، چرا که پیش بینی می گردد 499 نفر این ایمپلنت را دریافت نمایند. در سال 2030 نیز احتمالاً 22,204 نفر به تراشه مغزی نورا مجهز می شوند. این تراشه ها با یاری ربات اختصاصی این شرکت در مغز داوطلبان کار گذاشته خواهد شد.

بلومبرگ می گوید ایلان ماسک پیش از سرانجام جلسه ماه سپتامبر 2022 تأکید نموده بود که سرعت پیشرفت ها باید به سطح جدیدی برسد و افراد باید به گونه ای کار نمایند که گویی جهان روبه سرانجام است. او باور دارد که این افزایش سرعت لازم است تا در صورت ظهور ابرهوش مصنوعی، انسان ها همچنان شانس رقابت با آن ها را داشته باشند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 آبان 1402 بروزرسانی: 17 آبان 1402 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2216

به "نورا برای جراحی روی انسان آماده می گردد!" امتیاز دهید

143 کاربر به "نورا برای جراحی روی انسان آماده می گردد!" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نورا برای جراحی روی انسان آماده می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید