آیپد پرو جدید، پورت هدفون ندارد!

به گزارش گفتمان برتر، دوست داشته باشید یا نه، اپل پورت هدفون را از آیپد پرو جدید هم حذف نموده است. هر دو آیپد 11 و 12.9 اینچی جدید، فاقد پورت هدفون هستند. اگر هم می خواهید هدفون خود را با پورت کلاسیک آن به آیپد پرو جدیدتان وصل کنید، باید یک دانگل 9 دلاری تبدیل USB-C به جک هدفون را خریداری کنید. و بله درست خواندید، آیپد پرو جدید، به جای پورت لایتنینگ، از پورت USB-C استفاده می نماید و حتی دانگل لایتنینگ به هدفون نیز با آیپد پرو جدید، سازگاری ندارد.

آیپد پرو جدید، پورت هدفون ندارد!

حذف این پورت از آیپد پرو نباید شوکه کننده باشد. دو سال است که اپل گوشی هایی بدون این پورت به فروش می رساند و طبیعی بود که چنین روزی فرا برسد که دیگر جک 3.5 میلی متری هدفون را در آیپد هم شاهد نباشیم. در حال حاضر تنها کامپیوتر های مک باقی مانده اند که همچنان پورت هدفون دارند و با این سابقه ای که از اپل سراغ داریم، بعید نیست سال بعد سراغ مک بوک و مک بوک پرو برود و پورت هدفون آن ها را هم حذف کند.

اپل همچنین یک دانگل جدید برای تبدیل USB-C به SD Card عرضه نموده و به نوعی سبد دانگل های خود را پر تر از گذشته نموده است. دانگل جدید برای کارت حافظه، قیمتی 39 دلاری دارد و با مک بوک های جدید که فاقد پورت SD Card هستند نیز سازگاری خواهد داشت.

ماه گذشته اپل تصمیم گرفت دانگل تبدیل لایتنینگ به جک هدفون را از بسته بندی آیفون های جدید هم حذف کند. بنابراین انتظار نداشته باشید که دانگل USB-C به پورت هدفون را در بسته بندی آیپد پرو جدید ببینیم.

البته اگرچه حذف پورت هدفون خبر غم انگیزی در دنیای آیپد ها است اما هرچه باشد، آیپد پروهای جدید قابلیت های فوق العاده ای دارند که می توانند به سادگی جای یک لپ تاپ را برای شما بگیرند. نمایشگر آن ها حاشیه های خود را تا حد زیادی از دست داده و از پردازنده قدرتمند A12X Bionic در این تبلت استفاده شده است. همچنین در نهایت Touch ID از این محصول هم حذف شد و جای آن را Face ID گرفته است. شما درباره آیپد پرو جدید چه فکر می کنید؟

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 11

به "آیپد پرو جدید، پورت هدفون ندارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپد پرو جدید، پورت هدفون ندارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید