72 درصد جمعیت لرستان غربالگری شده است

به گزارش گفتمان برتر، خبرنگاران/لرستان استاندار لرستان گفت: 72 درصد جمعیت استان غربالگری شده است.

72 درصد جمعیت لرستان غربالگری شده است

دکتر سید موسی خادمی با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته استان در مورد کرونا ویروس اظهار کرد: تدابیری اندیشیده شده و بجای اینکه مردم به بیمارستان ها مراجعه نمایند که ممکن است احتمال ابتلا با مراجعه افزایش یابد ما سراغ آنها رفتیم و روشی تهاجمی و خوبی بوده که با تدبیر وزیر بهداشت در کشور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در این چند روز 72 درصد یعنی یک میلیون و 244 هزار و 240 نفر در قالب 362 هزار خانوار غربالگری شده است، اضافه نمود: در این طرح افرادی که دارای علائم بودند به وسیله تلفن و سامانه و در روستاها که جمعیت کم بوده به وسیله مراجعه با بهورزان شناسایی کردیم.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: از تعداد غربال شده ها 2870 نفر دارای علائم بودند که تا به امروز 1230 نفر از آن ها در مراکز 16 ساعته و یا به وسیله دیگر توسط پزشک ویزیت شدند که 1021 نفر مشکل خاصی نداشتند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس در لرستان خاطرنشان کرد: علائم 33 نفر جدی بود که بستری شدند و به 176 نفر که دارای علائم بودند توصیه شد که در منزل خودمراقبتی داشته باشند.

خادمی خاطرنشان کرد: تست 176 نفر مذکور به آزمایشگاه فرستاده شده تا نتیجه نهایی اعلام گردد.

وی با بیان اینکه از غربالگری 1230 نفر در استان تنها 19 درصد مشکل جدی داشتند، اضافه نمود: این طرح سبب شده که تعداد مراجعات به مراکز درمانی استان کاهش یابد.

استاندار لرستان ادامه داد: در روزهای اول در استان روزانه بیش از 160 نفر مراجعه نماینده به درمانگاه های اصلی و مراکز درمانی داشتیم اما در حال حاضر این میزان مراجعه به کمتر از 90 نفر رسیده است.

خادمی اضافه نمود: این افراد در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد بستری هستند.

نماینده عالی دولت در لرستان خاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه سریع تر بتوانیم مابقی جمعیت استان را غربالگری کنیم و به آن اهدافی که مدنظر وزیر بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس بوده برسیم و به گونه ای مدیریت کنیم که ظرفیت کسانی که مبتلا می شوند در هیچ مقطعی از ظرفیت کادر بهداشتی درمانی بیشتر نباشد.

وی اضافه نمود: از رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، کادر پزشکی و درمانی و پرستاران لرستان که با توجه به محدودیت امکانات با جان ودل کار می نمایند تا میزان شیوع را کنترل کنیم تشکر می کنم.

خادمی یادآور شد: لرستان مهاجر فرست است و تعداد زیادی از فرزندان این استان در استان های دیگر هستند و با توجه به اینکه محل عبور مرکز به جنوب و مرکز به غرب کشور است که با همه این شرایط سخت کادر بهداشت و درمان به وظایف خود به خوبی عمل کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 811

به "72 درصد جمعیت لرستان غربالگری شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "72 درصد جمعیت لرستان غربالگری شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید