39 درصد مازنی ها اشتغال را دغدغه اصلی استان بیان کرده اند

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگاران، محمد شریعتمداری یکشنبه شب در نشست تشریح برنامه های سفر رئیس جمهور به مازندران بابیان اینکه سفرهای دولت تدبیر و امید ویژگی هایی عمومی مانند ارتباط با مردم، نشست با نخبگان و مسئولان دارد گفت: این ویژگی ها در نهاد عمومی همه دولت ها وجود داشته است.

39 درصد مازنی ها اشتغال را دغدغه اصلی استان بیان کرده اند

وی گفت: یکی از ویژگی های اختصاصی سفرها این است که ابتدا شروع به نظرسنجی از مردم می کنیم. در استان مازندران 39.9 درصد مردم مشکل اصلی را اشتغال اعلام نمودند و این در حالی است در مازندران در دو سال گذشته از رتبه در این حوزه از رتبه 24 به 12 ارتقا پیداکرده است.

وی بیان داشت: در این نظر سنجی کشاورزی و رسیدگی به امور کشاورزی و مسائلی نظیر تأمین آب کشاورزی با 36 درصد، بحث آب فاضلاب با 8 درصد، حمل ونقل شهری، مسئله گردشگری و غیره در رتبه های بعدی قرار داشتند.

شریعتمداری نشست با نخبگان مازندرانی در تهران و پایتخت را از دیگر برنامه های دولت برای انجام سفرهای استانی اعلام نمود و گفت: 500 مدیر ارشد مازندرانی در کشور و دولت و 28 نفر از نخبگان مازندران در بخش های مختلف دولت حضور دارند.

معاون اجرایی نهاد رئیس جمهور، توجه به محیط زیست را مهم ترین نیاز استان برشمرد که از سوی نخبگان مطرح شده است و از تشکیل شورای مشورتی در استان خبر داد و گفت: تشکیل اتاق فکر در استان نیز که با گروه مشاوران رئیس جمهور در تهران همکاری می کنند، از دیگر اقدامات است.

سفرهای دولت مصوبه محور نیست

وی گفت: کنندگان مجلس شورای اسلامی نیز در نشست با رئیس جمهور، نظرات و دغدغه هایشان را بیان کرده اند و تلاش کرده ایم از نظرات بخش های مختلف استفاده کنیم.

شریعتمداری با اشاره به اینکه سفرهای دولت مصوبه محور و پروژه محور نیست گفت: در سال های گذشته بیش از چهار هزار مصوبه در دولت های قبل تهیه شد که تا به امروز 16 درصد این مصوبات اجرایی شده است.

معاون اجرایی نهاد رئیس جمهور با اشاره به طرح آمایش سرزمین گفت: برش های شهرستانی این طرح در حال تهیه است.

وی بابیان این که زخم های مازندران پشت چهره سبز پنهان شده است گفت: مازندران باید از صنعت سبز برخوردار باشد و تحقق این امر از سیاست اصلی دولت است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 727

به "39 درصد مازنی ها اشتغال را دغدغه اصلی استان بیان کرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "39 درصد مازنی ها اشتغال را دغدغه اصلی استان بیان کرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید