200 هزار تومان دردی از معیشت کارگران بازنشسته دوا نمی کند

به گزارش گفتمان برتر، عضو هیات رئیسه کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور گفت: بسته حمایتی 200 هزار تومانی مُسکن مقطعی است و دردی از معیشت کارگران بازنشسته دوا نمی کند.

200 هزار تومان دردی از معیشت کارگران بازنشسته دوا نمی کند

جواد اکبری در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به تصمیم دولت برای ارائه بسته حمایتی به آنهایی که دریافتی آنها کمتر از سه میلیون تومان در ماه است، اضافه کرد: قرار است این بسته حمایتی 600 هزار تومانی در سه نوبت تا قبل از انتها سال و در هر نوبت به میزان 200 هزار تومان پرداخت گردد.

وی با بیان اینکه هنوز پرداخت این بسته به کارگران بازنشسته شروع نشده، اضافه کرد: قرار است بسته مرحله اول تا 10 روز آینده به کارگران بازنشسته پرداخت گردد.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان کرمانشاه با اشاره به وجود سه میلیون و 200 هزار نفر کارگر بازنشسته در کشور، اظهار کرد: از این تعداد 80 درصد زیر سه میلیون تومان دریافتی دارند و مشمول این بسته می شوند.

اکبری با بیان اینکه 60 درصد کارگران بازنشسته کشور نیز حداقل بگیر هستند و حدود یک میلیون و 200 هزار تومان در ماه دریافتی دارند، اعلام کرد: بسته حمایتی 200 هزار تومانی چه دردی از خانواری که یک میلیون و 200 هزار تومان دریافتی دارد، درمان می نماید؟

وی از کاهش قابل توجه قدرت خرید کارگران به دنبال گرانی های اخیر یاد کرد و گفت: اگر فقط اقلام اولیه خوراکی و پوشاک را در نظر بگیریم، در این بخش ها بیش از 50 درصد افزایش قیمت داشته ایم و این یعنی قدرت خرید کارگران بازنشسته تا 50 درصد کاهش یافته و این بسته 200 هزار تومانی بخش کوچکی از این کاهش قدرت خرید را هم جبران نخواهد کرد.

عضو هیات رئیسه کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور اعلام کرد: این بسته بد نیست، اما در شرایط فعلی فقط یک مسکن مقطعی است و هزینه خانوارها را جبران نمی نماید.

اکبری تنها راه یاری به معیشت خانوارهای بازنشسته کارگری را ترمیم حقوق آنها به میزان 20 تا 25 درصد دانست و عنوان نمود: در کنار این افزایش حقوق، ضروری است طرح همسان سازی نیز با جدیت پیگیری گردد.

اکبری گفت: کارگران بازنشسته به دلیل سختی کار اکنون دچار انواع بیماری ها هستند، چند فرزند بیکار دارند و هزینه زندگی آنها زیاد شده و باید فکر کارشناسی و مستمر برای بهبود وضعیت آنها کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 32

به "200 هزار تومان دردی از معیشت کارگران بازنشسته دوا نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "200 هزار تومان دردی از معیشت کارگران بازنشسته دوا نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید