یک کاروان نظامی دیگر آمریکا وارد سوریه شد

به گزارش گفتمان برتر، مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه اطلاع داد که یک کاروان نظامی دیگر آمریکا از گذرگاه الولید در غرب عراق، وارد شرق سوریه شد.

یک کاروان نظامی دیگر آمریکا وارد سوریه شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ورود نظامیان تروریست آمریکایی و تجهیزات نظامی این کشور به سوریه همچنان ادامه دارد.

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه -نزدیک به معارضان- گزارش داد که یک کاروان نظامی دیگر آمریکایی از غرب عراق وارد سوریه شده است.

این مرکز اطلاع داد که ورود این کاروان نظامی از گذرگاه غیر قانونی الولید اجرا شده و وارد مناطق تحت تسلط شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه شده است.

این کاروان شامل سه خودروی زرهی، سه تانک و چند کامیون حامل مواد نظامی و لجستیکی بوده است.

دیدبان می گوید که جنگنده های آمریکا این کاروان را در هنگام ورود به خاک سوریه اسکورت نموده اند.

در همین ارتباط، یک کاروان نظامی آمریکا متشکل از 22 خودروی نظامی و دو کامیون، اواخر آبان ماه گذشته از مرز عراق و سوریه عبور کرد و در نزدیکی میدان های نفتی در شمال شرق سوریه مستقر شد.

نظامیان آمریکایی به وسیله مرز الولید عراق نزدیک میدان نفتی عوده در منطقه قحطانیه و میدان نفتی جبسا متمرکز شدند.

حدود 90 درصد ذخایر نفتی سوریه در شرق رود فرات متمرکز شده است؛ منطقه ای که قبلاً دژ و منبع اصلی درآمد تروریست های داعش بود و اکنون عمدتاً توسط نیروهای دموکراتیک سوریه کنترل می گردد.

منابع خبری اوایل نوامبر گفتند که ارتش آمریکا همچنان گشتزنی های خود را در 40 کیلومتری بین قحطانیه و منطقه ریملان در شهر الحسکه ادامه می دهد.

منابع محلی حاضر در شرق سوریه هم گزارش کردند که ارتش آمریکا مشغول ساخت دو پایگاه نظامی در مناطق راهبردی در این قسمت از خاک این کشور است.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیرا گفت واشنگتن برای محافظت از نفت سوریه، تعداد محدودی نظامی را در شمال این کشور حفظ می نماید.

وی گفته بود که ما از نفت محافظت نموده ایم و بنابراین، شمار کمی از نیروهای آمریکایی در مناطقی که در آنها نفت وجود دارند باقی خواهند ماند و ما از این مناطق حراست خواهیم کرد و در آینده تصمیم می گیریم که با آن چه کار کنیم. ترامپ همچنین گفت که نفت را دوست دارد و نفت سوریه را عرضه خواهد نمود.

وزارت خارجه روسیه هم گفت که آمریکا ماهانه 30 میلیون دلار از نفت سوریه را به خارج از این کشور قاچاق می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 497

به "یک کاروان نظامی دیگر آمریکا وارد سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کاروان نظامی دیگر آمریکا وارد سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید