یک رئیس بیمارستان در شهر ووهان به علت کورونا درگذشت، چین کارکنان پزشکی درگذشته را شهید می خواند

به گزارش گفتمان برتر، مقامات چین اعلام کردند که لیو ژیمینگ، رئیس بیمارستان ووچانگ در شهر ووهان، کانون شیوع ویروس کورونا در این کشور، به علت عفونت با همین ویروس درگذشته است.

یک رئیس بیمارستان در شهر ووهان به علت کورونا درگذشت، چین کارکنان پزشکی درگذشته را شهید می خواند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان لیو متخصص جراحی مغز و اعصاب و ارشدترین پرسنل پزشکی است که تا با حال در چین به علت همه گیری ویروس کورونا درگذشته است. مرگ این پزشک ممکن است انتقادها درباره اینکه دولت چین اقدامات کافی برای محافظت از کارکنان پزشکی در خط اول مبارزه با شیوع بیماری را انجام نداده است، برانگیزد. بسیاری از این کارکنان از فشار کاری بیش از حد شکایت داردند.

  • یادبود پزشک افشاگر کرونا که خودش هم قربانی شد | داستان افشاگری های او چه بود؟

رسانه های دولتی چین روز سه شنبه 18 فوریه (29 بهمن) همچنین گزارش کردند که به پزشکان و پرستارانی که هنگام کوشش برای مهار همه گیری ویروس کورونا بمیرند، رسما عنوان شهید داده خواهد شد.

همه موارد مرگ ناشی از ویروس کورونا به جز پنج مورد در سرزمین اصلی چین اتفاق افتاده است. چین روز سه شنبه 98 مورد مرگ دیگر ناشی از کوید-19 (بیماری ویروس کورونا -2019) گزارش کرد. شمار موارد ثابت شده عفونت در چین اکنون به بیش از 73325 مورد رسیده شامل 1886 مورد مرگ رسیده است.

گرچه اغلب موارد بیماری در چین بروز نموده است، اما در هفته گذشته نگرانی درباره شیوع های بسیار کوچکتر اما در حال گسترش ویروس کورونا در سنگاپور، ژاپن و هنگ کنک اوج گرفته است.

  • شروع آزمایش داروهای ضد ایدز برای درمان کورونا در ژاپن | نگرانی از رکود مالی و لغو المپیک

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 617

به "یک رئیس بیمارستان در شهر ووهان به علت کورونا درگذشت، چین کارکنان پزشکی درگذشته را شهید می خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک رئیس بیمارستان در شهر ووهان به علت کورونا درگذشت، چین کارکنان پزشکی درگذشته را شهید می خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید