کشاورزان چگونه از کرونا در امان بمانند

به گزارش گفتمان برتر، خبرنگاران/زنجان رئیس جهادکشاورزی خرم دره گفت: کشاورزان نیز مانند سایر اقشار جامعه باید برای در امان ماندن از کرونا نکاتی را رعایت نمایند.

کشاورزان چگونه از کرونا در امان بمانند

علی محمدی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این که در روزهای کرونایی خروج کشاورزان از خانه برای انجام فعالیت های بسیار ضروری، می بایست با رعایت کامل نکات بهداشتی توصیه شده و پرهیز از تجمع افراد صورت گیرد، اظهار کرد: با توجه به احتمال انتقال مکانیکی ویروس کرونا از انواع دام و سایر حیوانات به انسان، رعایت کامل اصول بهداشتی در مواجهه با هر نوع حیوانی لازم است.

وی با تاکید بر این که کشاورزان باید ارتباطات چهره به چهره را به حداقل برسانند، ادامه داد: کشاورزان همچنین باید غذای خود را از منزل برده و به صورت انفرادی میل نمایند و از خرید غذاهای آماده و همچنین مصرف غذاهای نیم پز و خام اجتناب نمایند.

این مسئول با اشاره به این که در صورت احتیاج به کار گروهی در مزارع، کارگران باید با فاصله بیش از دو متر از هم قرار گیرند، اضافه کرد: هنگام کار با کود، خاک و یا ابزار کار و سایر سطوح که امکان آلودگی وجود دارد، باید از دستکش استفاده گردد.

محمدی با تاکید بر این که درصورت استفاده مشترک از ابزارآلات کشاورزی مانند قیچی و اره باید بعد از اتمام کار همه سطوح تماس ضدعفونی گردد، یادآورشد: کشاورزان نباید از سموم کشاورزی برای گندزدایی سطح محصولات استفاده نمایند.

این مسئول با بیان این مطلب که کشاورزان از ظروف و کیسه های سالم، نو و تمیز برای حمل و بسته بندی محصولات باید استفاده نمایند، تاکید نمود: تا حد امکان از تماس مستقیم با حیوانات وحشی و دام و حیوانات اهلی بپرهیزند.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان خرم دره با اشاره به این که کارکنان دامداری ها در صورت مشکوک بودن به کروناویروس از تماس با دام خودداری نموده و از ماسک، دست کش، لباس کار و چکمه ها در محیط کار خود استفاده نموده و بعد از کار استحمام و لباس های آلوده خود را بشویند، گفت: محل نگهداری حیوانات نیز باید مرتب گندزدایی گردد.

وی با اشاره به این که با توجه به این که در بیشتر مواقع محل نگهداری در مجاورت محل سکونت افراد است، باید نظافت محل سکونت را رعایت نموده و سطوح را با وایتکس رقیق شده پاک نمایند، توضیح داد: با باز گذاشتن در و پنجره منزل و انبار و محیط نگهداری دام و طیور باید اجازه داد هوا تهویه گردد.

وی با اشاره به این که کشاورزان باید لباس کار خود را از سایر لباسهای شان جدا نمایند، یادآور شد: لباس کار و وسایل مورد استفاده خود را در معرض نور خورشید به دلیل خاصیت میکروب کشی آن، قرار دهند.

محمدی با اشاره به این که در مرغداری ها و پرورش طیور، باید نسبت به تهیه ماسک، چکمه و لباس کار اقدام گردد، گفت: حیواناتی که معلوم نیست از کجا آمده اند خصوصا حیوانات وحشی را به عنوان حیوانات خانگی نگهداری ننمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 853

به "کشاورزان چگونه از کرونا در امان بمانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشاورزان چگونه از کرونا در امان بمانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید