کاهش 800 میلیون دلاری عرضه پوشاک قاچاق ، مسدود شدن بیش از 300 سایت عرضه کالاهای قاچاق

به گزارش گفتمان برتر، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: عرضه پوشاک قاچاق از 2.6 میلیارد دلار به 1.8 میلیارد دلار تا سرانجام سال 98 کاهش یافته است.

کاهش 800 میلیون دلاری عرضه پوشاک قاچاق ، مسدود شدن بیش از 300 سایت عرضه کالاهای قاچاق

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا دهقانی نیا در مصاحبه با فارس در خصوص اجرای طرح مبارزه با پوشاک قاچاق گفت: در حال حاضر واردات پوشاک ممنوع است و تمامی فراوریات داخلی در این بخش مشمول شناسه گذاری است.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بنابراین با توجه به زیرساخت های بوجود آمده با استعلام شناسه کالا، پوشاک قاچاق و غیرقاچاق قابل شناسایی است.

وی اضافه نمود: اجرای طرح مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق از ماه جاری هم با شدت بیشتری دنبال خواهد شد.

دهقانی نیا در خصوص عرضه پوشاک قاچاق در فضای مجازی، گفت: وقتی سطح عرضه برای کالای قاچاق محدود می گردد طبیعی است عرضه نمایندگان کالاهای قاچاق برای ادامه کار به فضای مجازی مهاجرت نمایند به همین علت معاونت مقابله با ستاد مرکزی مبارزه با کالای قاچاق و ارز طی اقداماتی با یاری کارگروه و قرارگاه مربوطه اقدام به احصا لیست مراکز و آدرس های کالاهای قاچاق (پوشاک، دخانیات، لوازم خانگی) در فضای مجازی نموده است و پس از آنالیز های لازم در صورت قطعی شدن عرضه کالای قاچاق از سایت ها، نسبت به بسته شدن پورتال متخلف اقدام می گردد.

مسدود شدن بیش از 300 سایت عرضه کالاهای قاچاق

وی بیان داشت: پیرو اقدامات اجرا شده در راستای مبارزه با عرضه کالای قاچاق در فضای مجازی تا به امروز بیش از 300 سایت با هماهنگی ضابطین و قوه قضائیه مسدود شده است.

دهقانی نیا بیان داشت: البته احصا قاچاق بودن یا قاچاق نبودن پوشاک در فضای مجازی کار ساده ای نیست زیرا در حال حاضر بخشی از پوشاک داخلی با کپی از برندهای مطرح بصورت زیرپله های عرضه می گردد و به اسم پوشاک برند خارجی عرضه می گردد.

کاهش 800 میلیون دلاری عرضه پوشاک قاچاق

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه نمود: براساس آمار تهیه شده عرضه پوشاک قاچاق از 2.6 میلیارد دلار به کمتر از 1.8 میلیارد دلار تا انتها سال 98 رسیده است.

وی با اشاره به تبلیغات گسترده پوشاک فراوری داخل در رسانه ملی بیان داشت: به اذعان فراوری نمایندگان پوشاک داخلی با محدود شدن فضای عرضه برندهای خارجی فضای برای عرضه پوشاک با برندهای مطرح ایرانی فراهم شده بطوری که اکنون شاهد تبلیغات گسترده بعضی برنده ها از رسانه های مختلف هستیم در حالی که پیش از این چنین فضایی برای عرضه فراهم نبود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1653

به "کاهش 800 میلیون دلاری عرضه پوشاک قاچاق ، مسدود شدن بیش از 300 سایت عرضه کالاهای قاچاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 800 میلیون دلاری عرضه پوشاک قاچاق ، مسدود شدن بیش از 300 سایت عرضه کالاهای قاچاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید