کاهش نرخ اشتغال، مساله اصلی ترامپ برای رقابت انتخاباتی 2020

به گزارش گفتمان برتر، یک گزارش شغلی در ماه اوت بر ترس از کندی مالی آمریکا می افزاید و در خصوص انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا اختلاف نظرات را بالا برده است.

کاهش نرخ اشتغال، مساله اصلی ترامپ برای رقابت انتخاباتی 2020

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری هیل، بر اساس داده های فدرال، 130 هزار شغل به سختی در اوت به جامعه کاری آمریکا اضافه شد که انتظارات اقتصاددان ها را به دلیل تداوم کاهش نرخ اشتغال در بازار کار برآورده نکرد، در حالیکه بازار کار ایالات متحده همچنان با کاهش روبروست.

بازار کار یکی از اولویت های اساسی برای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست که کوشش می نماید تا بار دیگر به پشتوانه استحکام اقتصاد ایالات متحده بتواند پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گردد. اما نارضایتی از گزارش اشتغال اوت تهدیدی برای ترامپ است.

این گزارش در حالی منتشر شد که دولت ترامپ و چین کوشش می نمایند تا مذاکرات تجاری را پس از یک سال اعمال تعرفه های دو طرفه از سر بگیرند.

مذاکرات در سطح معاونان قرار است اواخر ماه جاری میلادی و با امید به گشایش دری برای نشست در سطح مقام های عالی رتبه در اکتبر شروع گردد. اما 14 ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، ترامپ با یک راه باریک برای دستیابی به آتش بس با چین روبرو شده که می تواند آمریکا را از لبه رکود مالی دور کند؛ در حالی که کارشناسان تجاری فرصت برای یک توافق جامع را رد می نمایند، ایالات متحده و چین ممکن است به دنبال یک توافق کوچکتر برای کاهش تنش ها و تعرفه های گمرکی باشند. ناکامی در انجام چنین کاری ممکن است هم اقتصاد آمریکا را از جهت خود منحرف کند و هم ترامپ را در موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری ناکام بگذارد.

ترامپ همچنان در مواجهه با فشارهای فزاینده برای خاتمه دادن به نبرد تجاری با چین مقاومت می نماید و خطرات آن برای اقتصاد را کم اهمیت جلوه می دهد. رئیس جمهوری آمریکا دائما هشدار داده که پکن منتظر توافق با رئیس جمهوری بعدی آمریکا نمی گردد و تاکید می نماید که اقتصاد آمریکا به قدر کافی قوی هست که با چین نبرد داشته باشد.

آزمون دیگر برای بازار کار آمریکا اکتبر است، زمانیکه ترامپ قرار است تعرفه های گمرکی را بر 250 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چینی از 25 درصد به 30 درصد افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 269

به "کاهش نرخ اشتغال، مساله اصلی ترامپ برای رقابت انتخاباتی 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش نرخ اشتغال، مساله اصلی ترامپ برای رقابت انتخاباتی 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید