پوتین در گفت وگو با اسد:توافق مسکو در راستای تضمین حاکمیت سوریه است

به گزارش گفتمان برتر، خبرگزاری رسمی سوریه گفت که پوتین در گفت وگو با بشار اسد تاکید نموده که توافق میان مسکو و آنکارا بر سر آتش بس ادلب در چارچوب کوشش ها برای تضمین حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن است و اسد هم نسبت به آن ابراز رضایت کرد.

پوتین در گفت وگو با اسد:توافق مسکو در راستای تضمین حاکمیت سوریه است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری دولتی سوریه(سانا) اظهار داشت که بشار اسد رئیس جمهور سوریه در گفت وگوی تلفنی آدینه شب خود با ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به تحولات اوضاع در سوریه پرداخت.

بنا به این گزارش، پوتین دستاوردهای ارتش سوریه در نبردهای اخیر ادلب را به رئیس جمهور این کشور تبریک گفت و او را در جریان نتایج نشست روز چهارشنبه خود و مقامات روسیه با مقامات ترکیه قرار داد.

بشار اسد هم در این گفت وگوی تلفنی ضمن ابراز خرسندی از نتیجه حاصل شده از ملاقات رهبران روسیه با ترکیه در مسکو گفت: توافق مسکو در صورت پایبندی ترکیه به آن می تواند بازتاب های مثبتی برای ملت سوریه در سطوح مختلف انسانی، اجتماعی و مالی داشته باشد.

سانا نوشت: در این گفت وگوی تلفنی تاکید شده که توافق های حاصل شده در چارچوب کوشش ها برای تضمین حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن است و می تواند به آماده شدن شرایط برای ازسرگیری فرآیند سیاسی یاری کند.

کاخ ریاست جمهوری روسیه هم آدینه شب اظهار داشت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه درباره توافق آتش بس در ادلب گفت وگو کرد.

رئیس جمهور روسیه شامگاه پنجشنبه (15 اسفندماه) در کنفرانس خبری مشترک با همتای ترکیه ای خود اظهار داشت دو طرف بر سر برقراری آتش بس در ادلب سوریه به توافق دست پیدا نموده اند.

به گفته پوتین، مسکو و آنکارا بر علاقه مندی خود جهت ادامه همکاری ها در چارچوب فرایند آستانه در مورد سوریه تأکید کردند.

آنکارا و مسکو همچنین توافق نموده اند برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک های نزدیک ادلب گشت زنی های مشترک برقرار نمایند.

همچنین مقرر شده در طول بزرگراه M4 سوریه یک کریدور امنیتی به عمق 6 کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد گردد. قرار است بر سر سایر ملاک ها ظرف 7 روز آینده تصمیم گیری گردد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 784

به "پوتین در گفت وگو با اسد:توافق مسکو در راستای تضمین حاکمیت سوریه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین در گفت وگو با اسد:توافق مسکو در راستای تضمین حاکمیت سوریه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید