پنتاگون 540 نظامی دیگر را به مرز مکزیک اعزام می نماید

به گزارش گفتمان برتر، مقام های ارشد ارتش اعلام کردند که دولت ترامپ میخواهد 540 نظامی دیگر را به مرز جنوبی اعزام کند.

پنتاگون 540 نظامی دیگر را به مرز مکزیک اعزام می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، مقام های ارتش آمریکا گفتند که دولت ترامپ به زودی 540 نظامی دیگر را به مرز مکزیک اعزام خواهد نمود تا به ماموران فدرال مرزی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این مناطق یاری نمایند.

بر اساس این گزارش، لورا ریچاردسون فرمانده بخش شمالی ارتش آمریکا به خبرنگاران حاضر در پنتاگون گفته است که افزایش نظامیان در مرز مکزیک به طور خاص مربوط به شیوع ویروس کرونا خواهد بود.

رئیس فرماندهی شمالی نیروی هوایی آمریکا نیز گفت: ارتش در حال همکاری با وزارت امنیت داخلی و اداره حفاظت از مرزها و گمرک برای تامین نظامیان بیشتر است تا به اجرای دستورات آنها و مقابله با شیوع ویروس کرونا در بین مهاجرانی که در مرز آمریکا و مکزیک حضور دارند، یاری کند.

خبرگزاری رویترز پیش از این گزارش داده بود که مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا با درخواست وزارت امنیت داخلی برای اعزام 540 نظامی دیگر موافقت نموده است.

ایالات متحده پیش از این حدود 5 هزار پرسنل نظامی را در مرز مکزیک مستقر نموده است.

با افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در ماه مارس گفت که سفرهای غیر ضروری در مرزهای کانادا و مکزیک محدود می گردد.

مقام های بهداشتی آمریکا هشدار می دهند که حتی اگر دستورالعمل ها و توصیه های بهداشتی رعایت گردد، شاید 200 هزار نفر از مردم به خاطر ویروس کرونا جان خود را از دست بدهند.

ویروس کرونا تا به امروز موجب آلوده شدن بیش از 215 هزار نفر در آمریکا شده و جان بیش از 5000 نفر را نیز گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 852

به "پنتاگون 540 نظامی دیگر را به مرز مکزیک اعزام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون 540 نظامی دیگر را به مرز مکزیک اعزام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید