وزیر خارجه هند: صلح در افغانستان به معنی صلح در منطقه است

به گزارش گفتمان برتر، وزیر خارجه هند با تاکید بر حمایت این کشور از کوشش های صلح به رهبری و مالکیت افغان ها گفت که برقراری صلح در این کشور به معنی تامین صلح در منطقه است.

وزیر خارجه هند: صلح در افغانستان به معنی صلح در منطقه است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اس جی شنکر وزیر خارجه هند در ملاقات با عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت که صلح در افغانستان به معنای صلح در منطقه است و هند با حمایت از کوشش های صلح به رهبری و مالکیت افغان ها همچنان به یاری های خود به این کشور ادامه می دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیلهای ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

عبدالله نیز در این ملاقات گفت که یک فرصت استثنایی برای صلح در افغانستان مهیا شده است و باید از آن استفاده کرد.

وی همچنین تاکید نمود که صلح در افغانستان به سود کشورهای منطقه است و از موضع هند در رابطه با فرایند صلح افغانستان نیز قدردانی کرد.

عبدالله که به دعوت رسمی هند و برای ایجاد اجماع منطقه ای در فرایند صلح به این کشور سفر کرد، پیش از این نیز در ملاقات با نارندرا مودی نخست وزیر و آجیت دووال مشاور امنیت ملی هند درباره مذاکرات بین الافغانی شرح داد و خواهان حمایت دهلی نو از این فرایند شد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط شورای عالی مصالحه افغانستان، مقامات هندی در این ملاقاتها تاکید نمودند که در رابطه با مذاکرات صلح هر آنچه مورد قبول افغان ها باشد مورد پذیرش هند نیز خواهد گرفت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1169

به "وزیر خارجه هند: صلح در افغانستان به معنی صلح در منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه هند: صلح در افغانستان به معنی صلح در منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید