وزیر اول اسکاتلند به دولت مرکزی انگلیس هشدار داد

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، نیکولا استروژن وزیر اول اسکاتلند در اظهاراتی هشدارآمیز نسبت به اقدامات دولت مرکزی لندن ابراز نگرانی کرد.

وزیر اول اسکاتلند به دولت مرکزی انگلیس هشدار داد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گفته استروژن، اگر لندن از برگزاری همه پرسی دوم استقلال در این کشور جلوگیری کند، اسکاتلندی ها نیز به هر گزینه ای که معقولانه باشد متوسل خواهند شد.

پیش از این بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در ملاقات با استروژن، برگزاری هرگونه همه پرسی استقلال اسکاتلند را رد نموده بود.

درخواست برای برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند پس از آن باردیگر مطرح شده که نخست وزیر انگلیس در انتخابات پارلمانی اخیر با کسب اکثریت قابل توجهی از آرا، بر اجرای برگزیت و خروج از اتحادیه اروپا تاکید نمود، اما در مقابل وزیر اول اسکاتلند اعلام نموده که این منطقه با خروج از اتحادیه اروپا مخالف است.

آرای بالا و قابل توجه استروژن در منطقه اسکاتلند در انتخابات پارلمانی اخیر نشان داد که حزب ملی اسکاتلند که مخالف برگزیت است، حمایت قابل توجهی از مردم این منطقه برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا بدست آورده، هرچند در مقابل دولت انگلیس به دنبال خروج از اتحادیه اروپاست و همین مسئله باردیگر اجرای برگزیت را با چالش روبرو نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 517

به "وزیر اول اسکاتلند به دولت مرکزی انگلیس هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اول اسکاتلند به دولت مرکزی انگلیس هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید