واگذاری استقلال و پرسپولیس تا سرانجام سال به تعویق افتاد

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از خانه ملت، حمیدرضا فولادگر درباره نشست کمیسیون متبوعش با وزیر ورزش و جوانان درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، گفت: این واگذاری تکلیف اصل 44 قانون اساسی بود که از سال 1387 تا به امروز اجرایی نشده و در قانون بودجه نیز چندین سال متوالی به این واگذاری تاکید شده است.

واگذاری استقلال و پرسپولیس تا سرانجام سال به تعویق افتاد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا به امروز به شیوه های مختلفی عمل شد تا این واگذاری صورت گیرد ولی به دلیل عدم آمادگی اطلاعات اقتصادی و دارایی ها این واگذاری تا سرانجام سال 97 صورت نگرفت، اضافه کرد: بر همین اساس در بودجه سال 98، یک حکم بودجه ای قید شد که این واگذاری با کشف قیمت در فرابورس تا سرانجام شهریورماه واگذار گردد.

وی اضافه کرد: به عنوان یک کمیسیون ویژه نظارتی، پیش از اینکه سال به اتمام برسد و عنوان کنیم که چرا این بند قانونی اجرایی نشده است، تصمیم گرفتیم جلسات کارشناسی برگزار گردد و در این جلسات دولت را برای اجرای قانون یاری کنیم. نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که به دلیل آماده نبودن ساختارهای اقتصادی، واگذاری دو باشگاه تا سرانجام شهریورماه امکان پذیر نیست. بر این اساس این زمان تا سرانجام سال به تمدید شد.

فولادگر توضیح داد: توافق بعدی در کمیسیون این بود که این واگذاری حتماً تا سرانجام سال صورت گیرد و روش آن نیز یا بند (ه) تبصره 2 قانون بودجه سال 98 خواهد بود یا به روش پیشین به وسیله خصوصی سازی خواهد بود.

وی اضافه کرد: اینکه معین گردد از کدام روش عمل می کنیم در جلسه 31 شهریورماه کمیسیون اصل 44 معین خواهد شد.

فولادگر تاکید نمود: کوشش ما این است که بار اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این دو باشگاه از دوش دولت برداشته گردد و این مهم اجرایی گردد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از فراوری ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی درباره اینکه به تعویق افتادن این زمان واگذاری دو باشگاه احتیاج به مصوبه در صحن دارد یا خیر، گفت: اگر به روشی که در قانون بودجه پیش بینی شده عمل گردد، احتیاجی به مصوبه در صحن نیست اما اگر بخواهیم تغییر روش دهیم باید با ارائه طرح یا لایحه ای دو فوریتی این روش را اصلاح کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 272

به "واگذاری استقلال و پرسپولیس تا سرانجام سال به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری استقلال و پرسپولیس تا سرانجام سال به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید