واکنش ها به صحنه دلخراش قتل پیرمرد کشمیری توسط نظامیان هندی مقابل نوه خردسالش

به گزارش گفتمان برتر، انتشار تصویر دلخراش قتل یک پیرمرد کشمیری مقابل چشمان نوه 3 ساله اش و بی تفاوتی سربازان هندی نسبت به جنایت خود موجی از واکنش های منفی را به دنبال داشته است.

واکنش ها به صحنه دلخراش قتل پیرمرد کشمیری توسط نظامیان هندی مقابل نوه خردسالش

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از الجزیره، پس از آنکه سربازان هندو در یک عملیات موسوم به تفتیش پیرمردی 60 ساله را به ضرب گلوله کشتند بی توجه به حضور نوه 3 ساله این مرد مشغول فیلمبرداری و انتشار تصاویر صحنه رقت بار گریه این خردسال کنار جنازه پدرعظیمش شدند.

بی تفاوتی سربازان هندو و انتشار تصویر این عمل غیر انسانی موجی از اعتراضات را میان کاربران فضای مجازی به دنبال داشته و بسیاری خواستار واکنش جدی جامعه جهانی شده اند.

از سوی دیگر نذیر احمد برادر بشیر احمد که در این جنایت به قتل رسیده است خاطرنشان کرد: او هیچ فعالیت نظامی نداشت و حتی به گروه های آزادی خواه نیز مرتبط نبود.

وی توضیح داد: سربازان هندو بدون هیچ تحقیقی و درجریان عملیات خود خوانده تفتیشی او را به ضرب گلوله به قتل رساندند.

در فیلم منتشر شده کودک کشمیری ابتدا پدر عظیم خود را صدا می نماید و پس از آنکه می بیند او پاسخی نمی دهد روی سینه پدر عظیمش نشسته و گریه می نماید.

در تمام این مدت سربازان هندی مشغول فیلم برداری و عکس دریافت از این صحنه رقت بار هستند تا آن را منتشر نمایند.

لازم به ذکر است هند طی 3 دهه اخیر بیش از 100 هزار مسلمان کشمیری را کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

سازمان ملل از دولت های هند و پاکستان می خواهد با برگزاری یک همه پرسی شفاف و آزادانه به مساله تاریخی کشمیر پایان دهند ولی دولت هند با برگزاری همه پرسی هم مخالفت می نماید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1017

به "واکنش ها به صحنه دلخراش قتل پیرمرد کشمیری توسط نظامیان هندی مقابل نوه خردسالش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ها به صحنه دلخراش قتل پیرمرد کشمیری توسط نظامیان هندی مقابل نوه خردسالش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید