هشدار نماینده به موسساتی که بدون حساب و کتاب در قم زمین گرفته اند

به گزارش گفتمان برتر، نماینده مردم قم در مجلس گفت: اسامی تمامی مؤسسات و نهادهایی که بدون حساب و کتاب در قم زمین دولتی گرفته اند اما هنوز ساخت و سازی انجام نداده اند را رسانه ای می کنم.

هشدار نماینده به موسساتی که بدون حساب و کتاب در قم زمین گرفته اند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، احمد امیرآبادی فراهانی دیروز در هفتمین ستاد بازآفرینی پایداری شهری در سالن امام جواد (ع) استانداری قم عنوان نمود: بازآفرینی بافت های فرسوده احتیاج به همراهی همه مسئولان و دست اندرکاران دارد. یکی از موانع جدی در راستا نوسازی بافت های فرسوده، فقدان زمین دولتی است.

وی اظهار کرد: در قم محله های محروم و کم برخورداری همچون نیروگاه و امامزاده ابراهیم وجود دارد که به دلیل فقدان زمین دولتی نمی توان به بازآفرینی پرداخت، برای ساماندهی این محله ها ضروری است زمین های معوض در منطقه پردیسان را در اختیار این محله های محروم قرار داد تا بتوان پروژه هایی را رقم زد.

وی توضیح داد: با وجود کمبود زمین می بینیم بعضی از مؤسسات و نهادها تا 100 هکتار زمین دولتی را در اختیار دارند و برای آنها زمان 20 ساله جهت ساخت و ساز مشخص می گردد.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: در صورت عدم مشخص تکلیف این وضعیت، اسامی تمامی مؤسسات و نهادهایی که بدون حساب و کتاب در قم زمین دولتی گرفته اند اما هنوز ساخت و سازی انجام نداده اند را رسانه ای می کنم.

وی اضافه نمود: ما جوان هایی را در قم داریم که در شرایط اقتصادی نامساعد، درخواست زمین برای مسکن دارند، نباید با بی توجهی به زمین های بلااستفاده، مانع از برطرف مسائل مردم شد.

امیرآبادی عنوان نمود: یکی دیگر از دغدغه های جدی در راستا نوسازی و بازآفرینی بافت ها، حریم راه آهن است که مانع از اجرایی شدن بعضی از پروژه ها می گردد، در حالی که ریل راه آهن در مناطق محروم واقع شده است و برای اقشار ضعیف، مسائل بیشتری ایجاد می نماید.

وی توضیح داد: از دیگر خواسته های مردم، رسیدگی به وضعیت مسکن مهر است تا بتوان علاوه بر برطرف دغدغه های مسکن، در جهت اشتغال زایی در روند ساخت و ساز واحدها نیز گام هایی برداشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 78

به "هشدار نماینده به موسساتی که بدون حساب و کتاب در قم زمین گرفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نماینده به موسساتی که بدون حساب و کتاب در قم زمین گرفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید