نشست مسکو خواستار از سرگیری مذاکرات آمریکا و طالبان شد

به گزارش گفتمان برتر، نشست چهارجانبه مسکو ضمن تاکید بر از سرگیری گفت وگوهای آمریکا و طالبان از تمام طرف های درگیر جنگ خواسته تا با کاهش خشونت ها در افغانستان زمینه را برای فضای مناسب گفت وگو ایجاد کنند.

نشست مسکو خواستار از سرگیری مذاکرات آمریکا و طالبان شد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، کنندگان ارشد کشورهای روسیه، آمریکا، چین و پاکستان در نشست چهارجانبه ای در مسکو از آغاز هرچه زودتر روند گفت وگوها برای رسیدن به یک توافق سیاسی بین آمریکا و طالبان حمایت کردند.

براساس بیانیه منتشر شده، شرکت کنندگان نشست مسکو با تاکید بر از سرگیری این مذاکرات افزودند که گفت وگوها راستا را برای آغاز مذاکرات بین الافغانی هموار می کند.

به گزارش داون نیوز در این بیانیه از تمام طرف ها خواسته شد، بطور فوری خشونت را کاهش دهند تا فضای مناسبی برای مذاکرات ایجاد شود.

این در حالی است که پس از لغو گفت وگوهای آمریکا و طالبان توسط ترامپ درگیری ها در افغانستان تشدید شده و تلفات غیرنظامیان نیز افزایش یافته است.

براساس این گزارش، کنندگان کشورهای روسیه، آمریکا، چین و پاکستان همچنین ابراز امیدواری کردند که در طی مذاکرات بین الافغانی و برای رسیدن به توافق سیاسی نیروهای امنیتی افغان و طالبان اعلام آتش بس کنند.

شرکت کنندگان همچنین از دو طرف خواستند تا برای اعتمادسازی شمار قابل توجهی از زندانیان را پیش از آغاز گفت وگوهای بین الافغانی آزاد کنند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 433

به "نشست مسکو خواستار از سرگیری مذاکرات آمریکا و طالبان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مسکو خواستار از سرگیری مذاکرات آمریکا و طالبان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید