منتظر ارائه لایحه تعطیلی پنجشنبه ها از سوی دولت هستیم، کوشش می کنیم تعطیلات آخر هفته دو روزه گردد

به گزارش گفتمان برتر، عضو کمیسیون اجتماعی گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس در کوشش است تا طرح تعطیلی دو روز آخر هفته را در کل کشور اجرایی کند.

منتظر ارائه لایحه تعطیلی پنجشنبه ها از سوی دولت هستیم، کوشش می کنیم تعطیلات آخر هفته دو روزه گردد

رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با با اشاره طرح تعطیلی پنجشنبه ها در خانه ملت، گفت: در حال حاضر بعضی ادارات فقط در تهران روزهای پنجشنبه تعطیل هستند، اما در تلاشیم تا طرح تعطیلی دو روز آخر هفته را در کل کشور اجرا کنیم.

او اضافه نمود: با توجه به هماهنگی میان دولت و مجلس، تصمیم گرفته شد که دولت حداکثر تا سه ماه آینده لایحه ای را تحت عنوان اصلاح تبصره 3 ماده 87 برای مجلس ارسال کند تا ذیل آن قوه مجریه بتواند متناسب با شرایط استان ها تصمیم بگیرد که به چه شیوه ای این تعطیلات را اجرایی کند.

:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با بعضی اظهارات مبنی بر بار اقتصادی این طرح برای دولت، بیان نمود: این لایحه قطعا بار اقتصادی خواهد داشت؛ به صورت کلی موضوعاتی که به صورت لایحه به مجلس ارائه گردد اشکال اصل 75 قانون اساسی به آنها گرفته نمی گردد، اما این ایراد به این طرح وارد است.

خضری ادامه داد: میزان تعطیلات ما نسبت به کشور های جهان اول و دوم کمتر است و جامعه احتیاج دارد که یک روز دیگر را به تعطیلات هفتگی اضافه کند.

او در ادامه اظهار کرد: ما می توانیم منتظر باشیم تا دولت در این سه ماه لایحه خود را به مجلس ارائه دهد و در این زمان نظراتی را که در طرح آمده است به صحن مجلس ارائه خواهیم کرد.

خضری تاکید نمود: من با این طرح موافق هستم و معتقدم چنین طرحی باید در کشور اجرا گردد؛ تمام جهان دو روز در هفته تعطیل هستند، کار اجباری در کشورمان بین 42 الی 44 ساعت است و راندمان کاری به دلیل حجم بالای کار از 80٪ به 20٪ کاهش پیدا نموده است، در مقابل کشور هایی که ساعات کار اجباریشان بین 38 الی 39 ساعت است، راندمانشان تا 83٪ افزایش پیدا نموده است.

او در خاتمه اظهار کرد: کمیته تخصصی در کمیسیون اجتماعی منتظر است که لایحه را دولت هر چه سریعتر ارائه دهند تا نمایندگان بتوانند آن را تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 264

به "منتظر ارائه لایحه تعطیلی پنجشنبه ها از سوی دولت هستیم، کوشش می کنیم تعطیلات آخر هفته دو روزه گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "منتظر ارائه لایحه تعطیلی پنجشنبه ها از سوی دولت هستیم، کوشش می کنیم تعطیلات آخر هفته دو روزه گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتظر ارائه لایحه تعطیلی پنجشنبه ها از سوی دولت هستیم، کوشش می کنیم تعطیلات آخر هفته دو روزه گردد"

1 دیدگاه

س.م.ر.ن.ش. 15 بهمن 1398

باسلام بهترین طرح مفیدبرای جامعه وافراد-آلودگی کمتر-لذت رفاه در کنارخانواده بودن-کاهش رفت و آمد4میلیون نفر

پاسخ به س.م.ر.ن.ش.
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید