مناقشات اقتصادی اعضای اروپایی در شکاف بودجه ای حاصل از برگزیت

به گزارش گفتمان برتر، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به عنوان یکی از پرداخت کنندگان بودجه مهم به اتحادیه اروپا از یک سو و احتیاج پروژه های جدید اروپایی به ابزار اقتصادی از سوی دیگر اتحادیه اروپا را در شرایط دشواری قرار داده است.

مناقشات اقتصادی اعضای اروپایی در شکاف بودجه ای حاصل از برگزیت

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه تاگس شاو آلمان در گزارشی به مسئله مناقشات اقتصادی در اتحادیه اروپا پرداخته و این پرسش را مطرح نمود که چه کسی شکاف های اقتصادی حاصل از برگزیت را پر می نماید؟ این مسئله ای بود که سران اتحادیه اروپا در نشست ویژه ای که درباره طرح های بودجه ای برای هفت سال آینده اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار گردید با هم اختلاف نظر شدیدی داشتند.

چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی در این باره تاکید نمود که با عقل و فهم انسانی سالم و عزم مشترک توافق در این باره ممکن است.

وی در هفته های اخیر با همه بازیگران مهم اروپایی گفتگوهایی را انجام داده و در نهایت پیش نویس 53 صفحه ای را در این باره ارائه داد.

میشل از سران کشورها همکاری برای دستیابی به توافق بودجه ای را خواهان شده و گفت: برنامه های دیجیتالی، توافق سبز، امنیت و دفاع از آزادی و ارزش ها همه ایده های شفافی هستند که البته کافی نیست و ما برای اجرایی کردن این پروژه ها به ابزار لازم در کوتاه مدت و دراز مدت احتیاج داریم.

وی ابزار اقتصادی برای این منظور را چارچوب اقتصادی چند ساله در فاصله زمانی بین 2021 تا 2027 دانست. این یک نوع پروژه اقتصادی ویژه است که اولویت های دراز مدت را توضیح داده و محدودیت هایی در بعضی زمینه ها را مد نظر قرار می دهد.

گونتر اوتینگر، کمیسر سابق بودجه اتحادیه اروپا در این باره گفته است که اگر اروپا بتواند به اتفاق آراء و با وجود مواضع مختلف در این باره تصمیم گیری کند این برای شهروندان و جهان به مفهوم شایستگی عمل اروپا در دوران سخت است.

این روزنامه آلمانی در ادامه این گزارش نوشت: این بار مناقشات درباره چارچوب های اقتصادی اروپا با توجه به پیچیدگی اوضاع می تواند مدت زمان بیشتری به طول بیانجامد. با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یک شکاف بزرگ در بودجه این اتحادیه ایجاد شده است.

کارشناسان این شکاف ایجاد شده را بین 60 تا 75 میلیارد یورو برای دوره هفت ساله ارزیابی می نمایند که باید پر گردد. هم زمان به بودجه های جدید برای پروژه های جدید در این اتحادیه احتیاج است.

اورزولا فون در لاین، رئیس جدید کمیسیون اروپایی بر لزوم پیشبرد اهداف آّب و هوایی، دیجیتالی شدن و طرحی برای مقابله با بحران مهاجرت تاکید دارد.

از آنجایی که به اعتقاد کارشناسان با صرفه جویی و جابجایی بودجه ها نمی توان این هزینه ها را جبران کرد، رئیس شورای اروپایی خواهان افزایش متعادل بودجه اروپایی و کاهش بودجه در بعضی بخش ها از جمله در زمینه کشاورزی شده است.

البته به گفته ناظران شانس دستیابی به توافقی در این باره بین رئیس شورای اروپایی و اعضای عضو این اتحادیه بد است. این طرح شورای اروپایی با انتقادهای زیادی روبرو شده است.

وزیر دارایی آلمان بر این عقیده است که بودجه پیشنهادی شورای اروپایی به اندازه کافی مدرن نبوده و شرایط ناعادلانه ای را به آلمان تحمیل می نماید.

اختلافات بودجه ای در اتحادیه اروپا بسیار شدید بوده و فشار زمان هم وجود دارد. در حالی که کمیسیون اروپایی، مجلس اروپا و بیشتر کشورهای عضو این اتحادیه خواهان افزایش بودجه هستند، اما بعضی از مهمترین پرداخت نمایندگان بودجه به اروپا از جمله اتریش و آلمان با این مسئله مخالفند.

در این اوضاع فقیرترین کشورهای اروپایی نگران این مسئله هستند که در آینده اوضاع اقتصادی آن ها از این نیز بدتر گردد.

رئیس شورای اروپایی خواهان کاهش یاری های میلیاردی برای کشاورزان اروپایی و در نظر دریافت پول بیشتر برای سیاست های آب و هوایی، حفاظت از مرزها، تحقیقات و دانشجویان شد.

این پیشنهاد وی مبلغ 1.074 درصد فراوری ناخالص ملی را برای بودجه اروپایی مد نظر قرار داده که البته مخالفان زیادی دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 731

به "مناقشات اقتصادی اعضای اروپایی در شکاف بودجه ای حاصل از برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناقشات اقتصادی اعضای اروپایی در شکاف بودجه ای حاصل از برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید