مسکو: از سوریه در جنگ علیه تروریسم در ادلب حمایت می کنیم

به گزارش گفتمان برتر، یک مقام وزارت خارجه روسیه امروز گفت که کشورش از جنگ علیه تروریست ها در استان ادلب، از سوریه حمایت می نماید.

مسکو: از سوریه در جنگ علیه تروریسم در ادلب حمایت می کنیم

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روسیه امروز شنبه اعلام نمود که از دمشق در جنگ علیه تروریسم حمایت می نماید.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، سرگی ورشنین معاون وزیر خارجه روسیه گفت، مسکو از نیرو های دولتی سوریه در جنگ علیه تروریست ها در [استان]ادلب، حمایت می نماید.

ورشنین در تبادل نظر با خبرگزاری تاس گفت، روسیه همچنان تمایل به تبادل نظر با ترکیه دارد تا بحران در ادلب حل گردد.

استان ادلب تنها استان سوریه است که بخش های زیادی از آن هنوز تحت کنترل گروه های تروریستی است. بعضی از این گروه های تروریستی از حمایت ترکیه برخوردارند.

ادلب اوایل سال 2015 در نتیجه اتحاد چندین گروه مسلح بزرگ در قالب ائتلافی به نام جیش الفتح اشغال شد. این ائتلاف مورد حمایت بعضی کشور های منطقه مثل عربستان، قطر و ترکیه قرار داشت. اکنون دیگر چنین ائتلافی وجود ندارد و گروه های مختلف در آن دچار اختلافات شدیدی هستند، اما ترکیه هنوز از آنان حمایت می نماید.

از اواخر سال گذشته میلادی (دسامبر 2019) ارتش سوریه در پی عدم پایبندی ترکیه به توافقات سوچی و آستانه در مورد شرایط ادلب، تصمیم به پاکسازی بعضی مناطق از جمله بزرگراه حلب-دمشق گرفت که بخش زیادی از آن از استان ادلب می گذرد.

طی یک ماه گذشته ده ها شهرک و روستا که چهار سال یا بیشتر در اشغال گروه های تروریستی بوده از جمله شهر مهم معرة النعمان در جنوب شرق استان ادلب، به دست ارتش سوریه آزاد شده است.

در مقابل عملیات ارتش سوریه، اخیرا ترکیه با وارد کردن نیرو و تجهیزات گسترده به استان ادلب، کوشش نموده عملیات آزادسازی ارتش سوریه را متوقف کند. در درگیری های پراکنده ای که میان ارتش سوریه و نیرو های ترکیه ایجاد شده، شماری از نظامیان دو طرف کشته شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 738

به "مسکو: از سوریه در جنگ علیه تروریسم در ادلب حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: از سوریه در جنگ علیه تروریسم در ادلب حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید