مذاکرات کره جنوبی و آمریکا درباره هزینه های نظامی مغلوب شد

به گزارش گفتمان برتر، طبق اعلام وزارت خارجه کره جنوبی، مقامات آمریکا و کره، در ششمین دور از مذاکرات افزایش سهم سئول در همکاری نظامی با آمریکا در شبه جزیره کره، به توافق نرسیدند.

مذاکرات کره جنوبی و آمریکا درباره هزینه های نظامی مغلوب شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (پنجشنبه) خاطرنشان کرد که سئول و واشنگتن پیروز نشدند، اختلاف در نحوه تقسیم هزینه های ماندن نظامیان آمریکایی در شبه جزیره کره را حل نمایند.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا اواخر آبان ماه در ملاقات با مقام های کره جنوبی گفته بود، سئول باید بودجه لازم برای مخارج و هزینه های حضور نیروهای آمریکایی و همکاری نظامی و امنیتی با ایالات متحده را افزایش دهد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، آمریکا و کره جنوبی، ششمین دور از گفت وگوهای تقسیم هزینه های دفاعی را طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در واشنگتن برگزار کردند به امید آنکه بتوانند به وسیله مذاکره جایگزین قابل قبولی را برای توافقنامه اقدامات ویژه (SMA) پیدا نمایند. این توافقنامه، 31 دسامبر 2019 (10 دی ماه) منقضی شد.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای خاطرنشان کرد: در حین این مذاکرات، ما به موضع اساسی خود پایبند بودیم که این توافقنامه باید منطقی و منصفانه و در چارچوب SMA باشد. هر دو طرف، درک متقابل و منافع مشترک خود را افزایش دادند اما تأیید کردند که... هنوز اختلافاتی موجود است.

وزارت خارجه کره جنوبی در عرین حال اضافه کرد که آمریکا و کره جنوبی توافق کردند که به کوشش ها برای رسیدن به توافق در آینده ای نزدیک ادامه دهند. دور بعدی مذاکرات به وسیله کانال های دیپلماتیک برنامه ریزی خواهد شد.

روز سه شنبه هفته جاری، در آستانه مذاکرات نمایندگان دو کشور کره جنوبی و آمریکا، مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی خاطرنشان کرد که موضع دو کشور (آمریکا و کره جنوبی) در مورد این موضوع علیرغم حصول پیشرفت هایی خاص در مذاکرات همچنان بسیار متفاوت است.

یکی از مقام های ارشد آمریکا همچنین توضیح داد که دو طرف پیشرفت هایی در مذاکرات داشتند و سئول، سخت کوشی و عزم واشنگتن در طلب همکاری در مورد تقسیم بار و مسئولیت را تأیید کردند.

بنا به گزارش رسانه ها، مذاکرات پیشین کره جنوبی و آمریکا نیز در این زمینه نتیجه بخش نبوده است زیرا واشنگتن، سئول را تحت فشار قرار داده است تا در سال 2020، حدود پنج میلیارد دلار برای میزبانی نیروهای آمریکا در کره جنوبی پرداخت کند.

از سال 1991 تا به امروز حدود 28 هزار 500 نیروی نظامی آمریکا در کره جنوبی مستقر هستند. کره جنوبی از آن موقع تاحدودی هزینه های استقرار این نظامیان آمریکایی در شبه جزیره کره را پرداخت نموده است و کره جنوبی در سال 2019، 870 میلیون دلار به واشنگتن بعنوان بخشی از همکاری نظامی پرداخت نموده است.

نظرسنجی هایی که پس از درخواست واشنگتن برای افزایش سهم کره جنوبی در هزینه همکاری نظامی انجام گرفته نشان می دهد بیشتر مردم کره جنوبی مخالف افزایش هزینه های همکاری نظامی با آمریکا هستند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 636

به "مذاکرات کره جنوبی و آمریکا درباره هزینه های نظامی مغلوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات کره جنوبی و آمریکا درباره هزینه های نظامی مغلوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید