قرقاش: این عربستان است که درباره ادامه حضور امارات در ائتلاف عربی تصمیم می گیرد

به گزارش گفتمان برتر، ایسنا نوشت: توزیر مشاور امارات در امور خارجه در سخنانی گفت که ادامه حضور این کشور در ائتلاف عربی به تصمیم ریاض بستگی دارد.

قرقاش: این عربستان است که درباره ادامه حضور امارات در ائتلاف عربی تصمیم می گیرد

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در صفحه اختصاصی خود در توییتر درباره ادامه فعالیت کشورش در ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان نوشت، ریاض درباره ادامه حضور امارات در ائتلاف عربی تصمیم می گیرد.

وی اضافه کرد، ائتلاف سعودی اماراتی با توجه به چالش های محیط اطراف یک ضرورت استراتژیک است و یمن نمونه آشکاری از این چالش ها است.

قرقاش در ادامه توضیح داد: حضور امارات در عملیات طوفان قاطع در ائتلاف عربی در پاسخ به دعوت ملک سلمان، پادشاه عربستان اجرا شده است و ادامه حضور امارات در ائتلاف تحت رهبری ریاض در یمن به این دعوت بستگی دارد.

ائتلاف عربی تحت امر عربستان در 26 مارس 2015 به منظور حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری دولت مستعفی یمن عملیات نظامی را در یمن شروع کرد. یمن به دلیل حملات متعدد این ائتلاف از شدیدترین بحران انسانی در دنیا رنج می برد و بر اساس آمار سازمان ملل 22 میلیون تن از شهروندان یمنی که حدود 75 درصد از ساکنان این کشور را تشکیل می دهند، به انواع یاری ها و حمایت های انسانی احتیاج دارند. جنگ یمن صدها کشته و زخمی بر جای گذاشته و این کشور را به سمت قحطی و گرسنگی پیش برده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 222

به "قرقاش: این عربستان است که درباره ادامه حضور امارات در ائتلاف عربی تصمیم می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرقاش: این عربستان است که درباره ادامه حضور امارات در ائتلاف عربی تصمیم می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید