قرعه کشی امروز برای یارانه 100 میلیونی!

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگاران، پس از انتها یافتن ثبت نام برای خرید خودروهای فروش فوق العاده ایران خودرو قرار است امروز قرعه کشی آن انجام گردد. اما در این طرح قرار است چقدر رانت در هر خودرو توزیع گردد؟

قرعه کشی امروز برای یارانه 100 میلیونی!

پارس بنزینی، پژو پارس tu5 و دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک سه خودرویی هستند که با قیمت های 140 میلیون، 145 میلیون و 390 میلیون تومان در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو عرضه شده اند. اما این خودروها در بازار چقدر قیمت دارند؟

پارس بنزینی در بازار 245 میلیون تومان قیمت دارد و این یعنی در طرح فروش فوق العاده با زمان تحویل سه ماه بعد هر کس که این خودرو را تحویل بگیرد می تواند با 105 میلیون تومان سود بفروشد. در واقع رانتی معادل 75 درصد آنچه متقاضی به ایران خودرو پرداخت می نماید.

در خودرو پژو پارس tu5 هم شرایط به همین شکل است. قیمت این خودرو در طرح فروش فوق العاده 145 میلیون تومان است اما در بازار 276 میلیون تومان قیمت دارد. یعنی خریدار این خودرو می تواند 131 میلیون تومان سود کند. در واقع 90 درصد معادل پول خود خریدار رانت برده است.

اما در خودرو دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک اندازه رانت کمتر است. این خودرو 390 میلیونی ایران خودرو در بازار 453 میلیون تومان قیمت دارد. توزیع رانت 63 میلیونی به معنای آن است که خریدار معادل 16 درصد پول خود رانت به جیب خواهد زد.

مراسم قرعه کشی برای انتخاب مشتریان نهایی طرح فروش فوق العاده ایران خودرو یکشنبه 13 تیرماه با حضور نمایندگان نهادهای ناظر، در محل سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو برگزار می گردد.

برای مطالعه بیشتر در باره این طرح می توانید گزارش جزئیاتی از طرح نو فروش فوق العاده ایران خودرو را هم بخواید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1649

به "قرعه کشی امروز برای یارانه 100 میلیونی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرعه کشی امروز برای یارانه 100 میلیونی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید