علی رغم کرونا تقاضای سوخت در هند در حال افزایش

به گزارش گفتمان برتر، علی رغم فرایند رو به گسترش شیوع کرونا در هند، اما تقاضای سوخت در این کشور تقریبا به سطح دوران پیش از کرونا بازگشته و پالایشگاه ها در این کشور برای افزایش فراوری به تکاپو افتاده اند.

علی رغم کرونا تقاضای سوخت در هند در حال افزایش

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، علی رغم فرایند افزایشی شیوع کرونا در هند به عنوان یکی از عظیم ترین واردکنندگان نفت در دنیا، تقاضای سوخت این کشور دوباره به سطح دوران پیش از کرونا بازگشته و پالایشگاه ها در این کشور به دنبال افزایش فراوری تمام انواع حامل های انرژی هستند.

به گزارش راشاتودی، هند سومین واردکننده نفت در دنیا به شمار می رود و در حالی حالا شاهد افزایش مصرف انواع حامل های انرژی است که در ماه جولای بدترین افت تقاضای حامل های انرژی را تجربه نموده است.

با توجه به تقاضای بالای نفت در بازار چین، این افزایش تقاضا در بازار هند هم مزید بر علت شده و در حال اعمال فشار افزایشی بر قیمت نفت در بازار دنیای است.

یکی دیگر از عواملی که در حال حمایت از بازار نفت است، خوش بینی های ایجادشده ناشی از فراوری واکسن کروناست که چشم انداز بازار را مثبت نموده است.

بهبود تقاضای نفت در هند به عنوان یکی از پیشران های رشد تقاضای انرژی در دنیا در کنار رشد کلی تقاضای حامل های انرژی در بازار های آسیایی در حالی اتفاق می افتد که در اروپا و آمریکا شاهد اعمال دوباره محدودیت های کرونایی هستیم که همین امر می تواند تاثیر منفی بر تقاضای نفت در دنیا بگذارد.

باید گفت که رشد تقاضای نفت در بازار هند، می تواند تاثیر قوی ترین را بر رشد قیمت نفت در بازار دنیای نسبت به اخبار مربوط به فراوری واکسن کرونا بگذارد؛ چرا که بحث واکسن موضوعی است که چشم انداز ماه های آینده و حتی سال های آینده را مشخص می نماید، اما رشد تقاضای هند موضوعی است که همین حالا بر بازار اثرگذار باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1267

به "علی رغم کرونا تقاضای سوخت در هند در حال افزایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی رغم کرونا تقاضای سوخت در هند در حال افزایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید