طرز تهیه مربای گل محمدی

به گزارش گفتمان برتر، برای دریافت تلخی مربای گل محمدی به این صورت عمل کنید که گلبرگ ها را بجوشانید و با آب سرد آن ها را آبکش کنید، این کار را 2 بار انجام بدهید تا تلخی آن ها گرفته گردد.

طرز تهیه مربای گل محمدی

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیتوته

مواد لازم برای تهیه مربا گل محمدی :

گل محمدی تازه500 کیلوگرم
شکر1 کیلو
آب2/5 لیوان
جوهر لیمو یا آبلیموخیلی کم
هل در صورت تمایلبه مقدار لازم

طرز تهیه مربای گل محمدی تازه :

ابتدا گل محمدی را پر پر کنید و با آب سرد بشویید و داخل صافی بریزید و روی پارچه پهن کنید تا کاملا خشک شوند. سپس شکر و آب را با هم مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه صبر کنید و گاهی اوقات آن را هم بزنید تا شکر داخل آب حل گردد و بعد روی حرارت متوسط بگذارید تا بجوشد و کمی قوام بیاید. جوهر لیمو را اضافه کنید و بلافاصله گل ها را بریزید و حرارت را کم کنید. گل ها را با یک کفگیر فشار بدهید تا کاملا در شربت فرو فرایند و حدود 8 تا 10 دقیقه بجوشد. در صورت تمایل می توانید مقدار کمی پودر هل اضافه کنید. اجازه بدهید شربت قوام بیاید. گاهی اوقات دیواره های قابلمه را با فرچه مرطوب کنید تا دیواره های قابلمه شکرک نزند.

بعد اینکه مربا قوام آمد قابلمه ای بزرگتر را آب کنید و داخل آن یخ بریزید تا آب سرد گردد سپس قابلمه گرم مربا را داخل آن قرار بدهید زمانی که یخ ها آب شدند و آب گرم شد باز یخ به داخل قابلمه بریزید تا مربا سرد گردد. این شوکی که به مربا وارد می کنید باعث می گردد مربا سریع تر خنک گردد و سبب خوش رنگ شدن مربا می گردد.

زمانی که مربا روی حرارت است رنگ آن کم رنگ است اما زمانی که به آن شوک وارد کردید باعث خوش رنگ شدن گلبرگ ها می گردد و شربت سفید می ماند و گل ها خوش رنگ تر می گردد و نیازی به رنگ خوراکی نیست.

بعد از اینکه مرباها خوب خنک شدند آن ها را داخل شیشه هایی تمیز و خشک بریزید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1333

به "طرز تهیه مربای گل محمدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مربای گل محمدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید