رونمایی ارتش ترکیه از پهپاد سونگار مجهز به مسلسل

به گزارش گفتمان برتر، پهپاد سونگار (Songar) از 8 ملخ استفاده می نماید تا پرواز کند. علاوه بر این، مسلسلی با 200 خشاب هم به این پهپاد متصل شده است که می تواند از فواصل 200 متری، هدفی به ابعاد 15 سانتی متری را منهدم کند.

رونمایی ارتش ترکیه از پهپاد سونگار مجهز به مسلسل

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه بهمن در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، اخیرا پهپادها استفاده های گوناگونی پیدا نموده اند، حتی برخی از آن ها تورهایی را پرتاب می نمایند تا هدف خود را زمین گیر نمایند یا برخی از آن ها به صورت عمودی روی دیوارها فرود می آیند. اما هیچ کدام از این ها به پای پهپاد تازه شرکت ترکیه ای Asisguard نمی رسد. پهپاد سونگار مسلسلی را حمل می نماید که می تواند هدف خود را تیرباران کند.

برخلاف دیگر پهپادها، پهپاد سونگار (Songar) از 8 ملخ استفاده می نماید تا پرواز کند. علاوه بر این، مسلسلی با ظرفیت خشاب200 گلوله هم به این پهپاد متصل شده است که می تواند از فواصل 200 متری، هدفی به ابعاد 15 سانتی متری را منهدم کند.

تمام این ها را که کنار بگذاریم، یکی از سخت ترین چالش های خلبانی هر پهپادی، کنترل آن در هواست. برای همین علت است که عکاسانی که از پهپاد استفاده می نماید، معمولا استعداد بالایی در خلبانی این پهپادها دارند. حال تصور کنید که علاوه بر خلبانی پهپاد، باید شلیک هم بکنید. مسائل بسیاری باعث می گردد تا دقت این شلیک ها پایین بیاید. اما پهپاد سونگار برای این منظور از چند سیستم یاریی بهره می برد.

مهمترین مشکل مربوط به لگد زدن تفنگ (Recoil) می گردد. پهپاد سونگار برای جلوگیری از این پدیده، مسلسل را به دو بازوی رباتیک متصل نموده و از یک سیستم لیزری فاصله سنج به همراه چند دوربین استفاده می نماید. این سیستم پیشرفته به پهپاد یاری می نماید تا فاصله، شدت و جهت وزش باد و زاویه را سنجیده و سپس اقدام به نابود کردن هدف خود کند.

همان طور که پیشتر گفتیم، دقت این پهپاد هم بسیار بالا بوده و برای مثال می تواند یک انبه را از فاصله ای دو برابر یک زمین فوتبال بزند. بعلاوه کمپانی Asisguard گفته است با بروزرسانی ها نرم افزاری که در آینده برای پهپاد سونگار منتشر خواهد نمود، برد هدف گیری را دو برابر یا به عبارتی به 400 متر می رساند. در صورت تحقق این امر، این پهپاد به یکی از ترسناک ترین پهپادهای جنگی تبدیل خواهد شد.

علاوه بر این، کمپانی Asisguard اظهار داشت که پهپاد سونگار به زودی در اختیار ارتش ترکیه قرار خواهد گرفت و خلبان های این پهپاد باید تنها نشانه گیری را انجام دهند تا هدف خود را به سادگی نابود نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1400 بروزرسانی: 28 مرداد 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1684

به "رونمایی ارتش ترکیه از پهپاد سونگار مجهز به مسلسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی ارتش ترکیه از پهپاد سونگار مجهز به مسلسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید