روسیه از احتمال برگزاری نشست سه جانبه تهران درباره سوریه اطلاع داد

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه از احتمال برگزاری اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران در ارتباط با مسائل و تحولات سوریه اطلاع داد.

روسیه از احتمال برگزاری نشست سه جانبه تهران درباره سوریه اطلاع داد

بوگدانوف تاریخ این نشست احتمالی را در اوایل ماه مارس آینده عنوان نموده است.

معاون وزیرخارجه روسیه در این ارتباط گفته است که اجلاس سه جانبه سوریه با شرکت حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه درصورت کسب موافقت ترکیه شاید در اوایل ماه مارس در تهران برگزار گردد.

براساس آنچه بوگدانف اعلام نموده، ایران پیشنهاد داده است که در اوایل ماه مارس اجلاس سران کشورهای ضامن مذاکرات آستانه در تهران برگزار گردد.

میخائیل بوگدانوف در عین حال اضافه کرد که تا آنجا که اطلاع دارم ایران و روسیه در این مورد توافق نموده اند و زمان اعلام شده مناسب است.

در عین حال این مقام ارشد روسی اضافه کرده است که برگزاری این اجلاس بستگی به موافقت مقامات ترکیه ای برای شرکت اردوغان در آن دارد و ما در انتظار پاسخ دولت آنکارا برای برگزاری این اجلاس هستیم.

بوگدانوف در عین حال درباره امکان برگزاری ملاقات پوتین و اردوغان برای گفت وگو درباره اوضاع ادلب ابراز بی اطلاعی نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 719

به "روسیه از احتمال برگزاری نشست سه جانبه تهران درباره سوریه اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه از احتمال برگزاری نشست سه جانبه تهران درباره سوریه اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید