رئیس جمهور افغانستان سخنگوی وزارت خارجه را برکنار کرد

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، صبغت الله احمدی، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان به دستور محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری این کشور از کار خود برکنار شد.

رئیس جمهور افغانستان سخنگوی وزارت خارجه را برکنار کرد

گفته شده دلیل برکناری سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اظهارات غیرمسئولانه از سوی او بوده است.

در همین ارتباط نیز صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در حساب کاربری خود در توییتر، با تائید برکناری سخنگوی وزارت خارجه این کشور، اضافه نمود که میرویس ناب، سفیر پیشین افغانستان در ترکمنستان تا معین سخنگوی جدید، سرپرستی این بخش را برعهده خواهد داشت.

برکناری سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در حالی انجام شده که او پیش از این در پاسخ به سوال خبرنگاران در باره سفر هیأت طالبان به اسلام آباد گفته بود که کوشش ها برای از سرگیری مذاکرات بین آمریکا و طالبان شروع شده و آن را برای تأمین صلح افغانستان امیداور کننده خوانده بود. با این حال چند روز پس از آن سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان از سفر هیأت طالبان به اسلام آباد ابراز نارضایتی کرد و از دولت پاکستان انتقاد کرد که پناه گاه های امن طالبان در خاک پاکستان همچنان وجود دارد.

براین اساس به نظر می رسد اختلاف نظر میان ارگ ریاست جمهوری و وزارت خارجه افغانستان در ارتباط با سفر هیئت طالبان به پاکستان مهمترین دلیل برکناری سخنگوی وزارت خارجه از سوی رئیس جمهور بوده است.

در روزهای گذشته یک هیأت طالبان به رهبری عبدالغنی برادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر به اسلام آباد سفر کرد و مقام های پاکستانی هم ازاین هیات استقبال گرمی کردند.

از سوی دیگر برکناری سخنگوی وزارت خارجه افغانستان از سوی رئیس جمهور در حالی انجام شده که تنش میان ارگ ریاست جمهوری افغانستان و وزارت خارجه افغانستان در سال های اخیر بارها خبرساز شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 366

به "رئیس جمهور افغانستان سخنگوی وزارت خارجه را برکنار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور افغانستان سخنگوی وزارت خارجه را برکنار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید