رئیس اتحادیه خبرنگارانِ ولایت غزنی ترور شد

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبدالعزیز بیک رئیس شورای ولایتی بادغیس افغانستان امروز دوشنبه به رسانه ها گفت که 2 غیرنظامی بر اثر انفجار مین کنار جاده ای در شهرستان قادس واقع در این ولایت کشته شدند.

رئیس اتحادیه خبرنگارانِ ولایت غزنی ترور شد

رئیس شورای ولایتی بادغیس افغانستان در این خصوص ادامه داد که انفجار مذکور حین عبور یک دستگاه خودروی حامل غیرنظامیان از روستای بزبای شهرستان قادس روی داد و در پی آن یک زن و یک مَرد جوان جان باختند.

بر اساس اعلام وی، در این حادثه همچنین یک فرد دیگر نیز زخمی شده است.

عبدالعزیز بیک اضافه نمود که این مین توسط شبه نظامیان و به منظور هدف قرار دادن نیروهای امنیتی در کنار جاده جاسازی شده بود.

در خبری مرتبط با افزایش تنش ها در این کشور، خبرگزاری آوا لحظاتی پیش با انتشار خبری فوری از ترور رئیس اتحادیه خبرنگارانِ ولایت غزنی افغانستان اطلاع داد.

پلیس غزنی در این خصوص گفت: رحمت الله نیکزاد رئیس اتحادیه خبرنگاران ولایت غزنی در حملۀ افراد مسلح ناشناس در برابر خانه اش در شهر غزنی مرکز این استان جان باخت.

تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است.

لازم به ذکر است، پس از حمله ائتلاف به سرکردگی آمریکا به افغانستان در سال 2001 میلادی به بهانه مبارزه با تروریسم، آمارها آشکارا نشان می دهد که میزان خشونت، حملات تروریستی و ناامنی در این کشور همیشه رو به افزایش بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1315

به "رئیس اتحادیه خبرنگارانِ ولایت غزنی ترور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس اتحادیه خبرنگارانِ ولایت غزنی ترور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید