دیپلمات های بلندپایه روسیه درباره چه با بشار اسد گفت وگو کردند؟

به گزارش گفتمان برتر، در آستانه برگزاری نشست سران روسیه-ایران-ترکیه، نمایندگان دفتر ریاست جمهوری، وزارت خارجه و دفاع روسیه، به حضور بشار اسد رسیده و درباره تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه، اوضاع ادلب و مسائل منطقه ای با وی گفت وگو کردند.

دیپلمات های بلندپایه روسیه درباره چه با بشار اسد گفت وگو کردند؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، هیئت بین وزارت خانه ای روسیه با شرکت الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور سوریه، سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه و نمایندگان وزارت دفاع روسیه دیروز (یکشنبه) در دمشق به حضور بشار اسد رئیس جمهوری سوریه رسیده و با وی درباره شکل گیری و شروع به کار کمیته قانون اساسی این کشور و همچنین اوضاع در استان ادلب گفت وگو کردند.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه روسیه، مسئله هرچه سریعتر به انتها رسیدن روند شکل گیری کمیته قانون اساسی و شروع به کار آن، بعنوان مرحله مهمی از روند حل و فصل اوضاع سیاسی در سوریه با مشارکت خود سوری ها، زیر نظر سازمان ملل متحد که در انتها کنگره گفتگوهای ملی سوریه در بندر سوچی تصمیم گیری شده و در قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت نیز مورد تاکید نهاده شده، در مرکز توجه این مذاکرات قرار داشت.

در این نشست، علاوه بر این، اوضاع در جبهه های زمینی در سوریه با تاکید بر لزوم برقراری ثبات و امنیت در استان ادلب و ادامه مبارزه با تروریست ها نیز بطور مفصل مورد آنالیز نهاده شد.

وزارت خارجه روسیه یادآور شده که در این ملاقات همچنین درباره وظیفه بازسازی پس از انتها جنگ در سوریه، یاری به بازگشتن پناهجویان سوری به کشورشان و بطور کلی تامین امنیت در منطقه خاورمیانه بر اساس احترام به استقلال و تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه نیز گفتگو شد.

پیش از این، دفتر ریاست جمهوری سوریه نیز خبر داده بود که در آستانه نشست سران سه کشور ضامن صلح در سوریه (روسیه، ایران و ترکیه) که قرار است روز دوشنبه در آنکارا برگزار گردد، نمایندگان بلندپایه روس در نشست خود با بشار اسد، مسائل مربوط به ادامه مبارزه با تروریسم، بازسازی سوریه، اوضاع کلی در این کشور و در منطقه خاورمیانه را مورد آنالیز و گفتگو قرار دادند. در جریان این دیدار، کوشش های روسیه در جهت فایق آمدن بر موانعی که بعضی کشورهای منطقه و فرامنظقه ای در راه انتها کامل جنگ در سوریه بوجود می آوردند، مورد توجه رئیس جمهوری سوریه نهاده شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 274

به "دیپلمات های بلندپایه روسیه درباره چه با بشار اسد گفت وگو کردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات های بلندپایه روسیه درباره چه با بشار اسد گفت وگو کردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید