ملاقات نماینده ویژه ظریف در امور افغانستان با نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان

به گزارش گفتمان برتر، خانم دبورا لاینز، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان و رئیس یوناما که در راس هیاتی جهت رایزنی در مورد مسائل افغانستان به تهران سفر نموده است روز گذشته با محمد ابراهیم طاهریان، مشاور وزیر امور خارجه و نماینده ویژه افغانستان ملاقات و گفت وگو کرد.

ملاقات نماینده ویژه ظریف در امور افغانستان با نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان

به گزارش خبرنگاران، در این دیدار تحولات جاری و شرایط سیاسی و امنیتی افغانستان و فرایند صلح در آن کشور مورد آنالیز نهاده شد و طرفین دیدگاه های خود در مورد ابعاد مختلف گفت وگوهای درون افغانی را تشریح کردند.

در این دیدار نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان بر لزوم ایفای نقش پر رنگ تر سازمان ملل و دبیر کل این سازمان در جهت یاری به پیشبرد گفت وگوهای درون افغانی و مشورتهای بین المللی در مورد افغانستان تاکید نموده و حمایت و آمادکی کشورمان برای همکاری با سازمان ملل در این ارتباط را اظهار داشت.

وی همچنین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران صلح و امنیت افغانستان را صلح و امنیت خود می داند حمایت کشورمان از فرایند صلح با مالکیت و راهنمایی افغانها را مورد تاکید قرار داد.

خانم لاینز نیز با قدردانی از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از مردم افغانستان و تلاشهای کشورمان برای یاری به حل مسائل آن کشور، آمادگی سازمان ملل برای ایفای نقش موثر جهت پیشبرد فرایند صلح و همکاری با کشورهای منطقه در جهت توسعه مالی و اجتماعی افغانستان را اظهار داشت.

در این دیدار طرفین همچنین از افزایش خشونتها در افغانستان در ظرف سه ماه گذشته ابراز نگرانی نموده و خواستار کاهش خشونت و جلوگیری از تلفات غیر نظامیان شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1225

به "ملاقات نماینده ویژه ظریف در امور افغانستان با نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات نماینده ویژه ظریف در امور افغانستان با نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید