دفع کرونا با مصرف روزانه 300 میلی لیتر شیر

به گزارش گفتمان برتر، تقویت بدنی و سیستم گوارشی نیازمند مصرف روزانه لبنیات است تا مقابل کرونا ایمن بمانیم.

دفع کرونا با مصرف روزانه 300 میلی لیتر شیر

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران(پگاه)، مصرف لبنیات در درمان بسیاری از بیماری ها در جهان اثرگذار است ولی تا کنون اطلاعات دقیقی در خصوص تاثیر این محصول غذایی در مقابله با بیماری کرونا منتشر نشده بود و بعضی اطلاعات غلط درباره آن نشر داده شده است.

در این خصوص اخیرا وب سایت foodnavigator گزارشی انتشار داد که دستورالعمل مصرف لبنیات در ارتقای سیستم ایمنی و مواجهه با بیماری کرونا را رونمایی کرد.

درنتیجه مطالعات اجرا شده توسط اتحادیه های فراوری نمایندگان فرآورده های لبنی در کشور چین که به تایید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های کشورچین هم رسیده است، شیر و فرآورده های لبنی دارای منبع ارزشمندی از پروتئین باکیفیت هستند و دارای مواد مغذی مهمی از قبیل ویتامین های B2، ویتامین A، کلسیم، روی و دیگر مواد مغذی برای سلامت انسان است.

بر پایه این گزارش، افزایش مصرف این فرآورده های غذایی ارزشمند برای افرادی که مصرف پروتئین پایینی دارند و به خصوص در زمانی که تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با ویروس کوید-19 یک امر لازم است، می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد.

در سوی دیگر این منافع، مصرف فرآورده های لبنی باعث می گردد تا سیستم گوارش هم تقویت شده و در صورت ورود احتمالی ویروس کرونا به سیستم گوارش، به سرعت از بدن دفع گردد.

چه میزان لبنیات مصرف گردد؟

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های کشور چین اعلام نموده است مصرف روزانه 300 گرم شیر مایع معادل 37.5گرم شیر خشک یا 30 گرم پنیر در روز می تواند پروتئین مورد احتیاج بدن را تامین کند.

افزایش مصرف فرآورده های لبنی غنی شده با ویتامین دی و پروبیوتیک ها اهمیت بیشتری دارد.

مصرف لبنیات برای زنان باردار و مادران شیرده در این روزهای بحرانی اهمیت بیشتری دارد و توصیه شده است که این دو گروه مصرف شیر مایع را به 500 میلی لیتر در روز برسانند یا معادل این میزان از فرآورده های لبنی دیگر استفاده نمایند.

به گزارش سایت سبک زندگی پگاهی، بچه ها در فاصله سنی 2 تا 7 سال هم توصیه می گردد بین 350 میلی لیتر تا 500 میلی لیتر شیر در هر روز مصرف نمایند تا بتوانند سیستم ایمنی قدرتمندی برای مقابله با ویروس داشته باشند.

همچنین بچه ها زیر دوسال باید از شیرهای خشک مخصوص نوزاد استفاده نمایند و استفاده از فرآورده های لبنی دیگر برای این گروه ضرورتی ندارد ولی بزرگسالانی که با آنها در ارتباط هستند باید مصرف لبنیات را افزایش دهند تا احتمال ابتلا به بیماری در آنها کمتر گردد.

چه زمانی مصرف کنیم؟

از طرف دیگر مصرف فرآورده های لبنی برای این گروه قبل از غذا و با شکم خالی توصیه نمی گردد و بهتر است بعد از غذا استفاده گردد.

اهمیت مصرف این فرآورده های ارزشمند غذایی در روزهای کنونی به اندازه ای است که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین از افرادی که تحمل مصرف لاکتوز را ندارند، خواسته است از مصرف شیر و لبنیات اجتناب ننمایند و مصرف محصولات دارای لاکتوز کم یا بدون لاکتوز را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین به افرادی که تحمل مصرف لاکتوز را ندارند توصیه کرد که از مصرف حجم کم لبنیات در روز آغاز نمایند تا به تدریج بدنشان به این محصولات ارزشمند غذایی عادت کند زیرا حذف آنها تاثیر بسیار مخربی روی سلامتشان دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1222

به "دفع کرونا با مصرف روزانه 300 میلی لیتر شیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفع کرونا با مصرف روزانه 300 میلی لیتر شیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید