دست رد آلمان به سینه اوکراین، از ارائه یاری های تسلیحاتی معذوریم

به گزارش گفتمان برتر، وزیر امور خارجه آلمان طی اظهاراتی از عدم حمایت تسلیحاتی این کشور از اوکراین خبرداد.

دست رد آلمان به سینه اوکراین، از ارائه یاری های تسلیحاتی معذوریم

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارشبه نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان طی اظهاراتی پیش از برگزاری ویدئو کنفرانس وزرای دفاع ناتو، از تصمیم کشورش برای رد درخواست اوکراین بمنظور ارسال تسلیحات به این کشور اطلاع داد.

وی با بیان اختلافات موجود بین روسیه و اوکراین تنها به وسیله سیاسی حل می گردد، گفت: تحویل اسلحه یاریی نمی کند، زیرا حل اختلافات در آینده ای نزدیک همچنان راهنمای راستا برای تعهدات ما باقی می ماند و هیچ تغییری در موضع ما ایجاد نشده است.

هایکو ماس با بیان اینکه، آلمان بزرگترین یاری کننده دو جانبه به اوکراین است، ادامه داد: آلمان از سال 2014 در حدود 2 میلیارد یورو از این کشور در بخش های غیر نظامی حمایت نموده است.

وزیر امور خارجه آلمان ادامه داد: هر گونه تردید در این باره که آلمان حق موجودیت اوکراین را به رسمیت نمی شناسد رد می کنم.

وی اضافه کرد: اوکراین می تواند همیشه از حمایت های آلمان در مناقشات در شرق اوکراین و دفاع از تمامیت ارضی خود مطمئن باشد و از سوی دیگر ما با همکاری فرانسه همچنان برای میانجیگری بین کی یف و مسکو همان گونه که در توافق صلح مینسک پیش بینی شده کوشش خواهیم کرد.

هایکو ماس تاکید نمود: همچنان بر این موضوع معتقدیم که قالب نرماندی برترین راه برای ایجاد صلح و تضمین زندگی امن برای ساکنان شرق اوکراین است.

وزیر امور خارجه آلمان ادامه داد: بطور حتم در صورتی که سلاح های بیشتری به اوکراین تحویل داده گردد این طور نخواهد شد و این امر تحقق نمی یابد.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ضمن ابراز نگرانی از تحرکات نظامی روسیه در مرز های خود خواهان حمایت های تسلیحاتی آلمان شده است.

اوکراین سال هاست که درگیر مناقشات در شرق این کشور است.

از سوی دیگر مقامات احزاب متحد مسیحی در آلمان هم با صادرات تسلیحات به اوکراین مخالف هستند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه هم از توافق با روسیه و اوکراین برای برگزاری جلسه ای در سطح وزیران و در قالب نرماندی به منظور حل مسئله دونباس اطلاع داد و گفت : با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین چند هفته پیش صحبت کردیم و به این توافق رسیدیم تا برای برطرف تنش ها بین دو کشور یک نشست در سطح وزیران ترتیب دهیم.

او تأکید کرد: قالب نرماندی در حل و فصل بحران اوکراین مفیدترین قالب تبادل نظر خواهد بود که باید به آن متعهد و پایدار باشیم. مکرون بعلاوه نقش فرود اضطراری پرواز رایان ایر در مینسک را در این تبادل نظر ها بی اثر خواند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1689

به "دست رد آلمان به سینه اوکراین، از ارائه یاری های تسلیحاتی معذوریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست رد آلمان به سینه اوکراین، از ارائه یاری های تسلیحاتی معذوریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید