خیز اوپک پلاس برای نفت 50 دلاری

به گزارش گفتمان برتر، تهران (پانا) - دوازدهمین نشست اوپک پلاس برای تصمیم گیری درباره تمدید توافق کاهش فراوری نفت در 3 ماهه اول سال 2021 دقایقی قبل با تاخیری 2 ساعته شروع شد.

خیز اوپک پلاس برای نفت 50 دلاری

به گزارش خبرنگار ایرنا، دوازدهمین نشست اوپک پلاس دقایقی قبل با حضور وزرای نفت کشورهای عضو شروع شد.

این نشست که قرار بود روز سه شنبه برگزار گردد به دلیل وجود اختلاف بین اعضا به تعویق افتاد. بعضی اعضا نسبت به عدم رعایت سهمیه بندی از سوی فراوریکنندگان اعتراض داشتند.

هدف از برگزاری این نشست تصمیم گیری در خصوص نحوه ادامه توافق کاهش فراوری عنوان شده است.

بر اساس توافق اولیه، کاهش فراوری اوپک و اوپک پلاس از ابتدای ژانویه 2021 به 5.7 میلیون بشکه در روز می رسد. با این حال پیشنهاد تمدید کاهش 7.7 میلیون بشکه ای برای 3 ماهه اول سال آینده میلادی نیز مطرح شده است.

این اقدام از آن جهت اهمیت دارد که قیمت ها در بازار نفت همچنان شکننده است و تمدید توافق کاهش فراوری 7.7 میلیون بشکه ای می تواند به کنترل عرضه نفت یاری کند.

توافق کاهش فراوری از زمان اجرا تا کنون باعث شده تا حدود 1.6 میلیارد بشکه نفت کمتری به بازار عرضه گردد.

در واکنش به برگزاری این نشست، امروز قیمت نفت در بازارهای جهانی باثبات بود. بعضی کارشناسان این ثبات را نشانه روشنی مبنی بر دستیابی به توافق و اجماع بین اعضا ارزیابی نموده اند.

به گزارش ایرنا، در صورتی که اوپک پلاس به توافقی برای تمدید کاهش فراوری دست پیدا کند، احتمال افزایش قیمت نفت به بالای 50 دلار در هر بشکه در روزهای اینده تقویت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1287

به "خیز اوپک پلاس برای نفت 50 دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز اوپک پلاس برای نفت 50 دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید