خلیلزاد: طالبان ارتباط با القاعده را قطع می نماید

به گزارش گفتمان برتر، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به گزارش سازمان ملل درباره ادامه روابط طالبان با القاعده گفت: طالبان ارتباط با القاعده را قطع می نماید اما قطع این روابط به زمان احتیاج دارد.

خلیلزاد: طالبان ارتباط با القاعده را قطع می نماید

به گزارش ، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به گزارش سازمان ملل درباره ادامه روابط طالبان با القاعده گفت: طالبان ارتباط با القاعده را قطع می نماید اما قطع این روابط به زمان احتیاج دارد.

زلمی خلیلزاد گفت: بر اساس توافقنامه صلح، طالبان به هیچ صورت میزبان گروه های تروریستی نخواهند بود و رابطه اش را با القاعده قطع می نماید. وی همچنین اضافه نمود که فرایند صلح افغانستان در لحظات امیدوار کننده قرار گرفته است.

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان بیان داشت:در صورتی که طالبان به تعهدات خود عمل نکنند، آمریکا نیز تعهدی در برابر این گروه ندارد.

لازم به ذکر است که سازمان ملل متحد در گزارشی گفته است که اطلاعات آنها نشان می دهد با وجود تعهد طالبان، این گروه هنوز هم با القاعده رابطه دارد و در جریان گفتگوی آمریکا و طالبان در دوحه به اعضای القاعده اطمینان داده است که رابطه آنها با القاعده حفظ خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 971

به "خلیلزاد: طالبان ارتباط با القاعده را قطع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیلزاد: طالبان ارتباط با القاعده را قطع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید