خبرنگاران 488 تعاونی در خراسان شمالی با حمایت دولت تشکیل شد

به گزارش گفتمان برتر، بجنورد- خبرنگاران- معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در دولت تدبیر و امید، 488 تعاونی با اشتغالزایی 11 هزار و 754 نفر در بخش های مختلف از جمله کشاورزی و خدمات تشکیل شده است.

خبرنگاران 488 تعاونی در خراسان شمالی با حمایت دولت تشکیل شد

سعید ملایی روز پنجشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: تعاونی های تشکیل شده در دولت روحانی، با بیش از 482 میلیارد ریال سرمایه و 25 هزار و 670 نفر عضو شروع به کار نموده اند.

وی اضافه نمود: از ابتدای دولت تدبیر و امید، بیش از 50 نوع تعاونی جدید با هزار و 165 نفر اشتغالزایی و بیش از 630 میلیارد ریال سرمایه، تشکیل شده است.

ملایی اظهار داشت: با توجه به رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر توسعه تعاونی های عظیم و نوع جدید گفت: کوشش شده است تا تعاونی های جدید از جمله تعاونی توسعه و عمران، تعاونی های فراگیر، تامین احتیاج و دانش بنیان مورد توجه باشد.

وی گفت: این نوع از تعاونی ها در زمینه حمایت از اقشار ضعیف جامعه، دارای اهمیت هستند، به طور مثال تعاونی های توسعه و عمران در هر شهرستان ظرفیت و پتانسیل خوب برای عمران و آبادی شهرها و روستاها به شمار می فرایند، این تعاونی ها می توانند بدون تشریفات، اجرای بعضی از پروژه های عمرانی را بر عهده بگیرند.

تعاونی ها بستر ساز توسعه

ملایی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه تعاونی ها بستر مناسب برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال هستند گفت: در شرایط و شرایط کنون، برای رونق اقتصاد و اشتغال، راهی جز هم افزایی و انجام کارها به صورت جمعیت نیست، و این امر در شیوه درست، در قالب شرکت های تعاونی، به منصه ظهور می نشیند.

وی توضیح داد: تعاونی ها، بازوان توانمند دولت ها در اجرای سیاست های کلان، بویژه رشد و توسعه اقتصادی و افزایش فراوری ناخالص ملی هستند که می تواند منجر به ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و جویندگان کار گردد.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شاقتصادی گفت: برای توانمندسازی تعاونی ها و نهادینه کردن فرهنگ تعاون و کار دسته جمعی در بین اقشار مختلف، 241 هزار و 902 نفر ساعت آموزش به صورت مجازی و حضوری برگزار شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، دوره های آموزشی به صورت مجازی برگزار می گردد و تا کنون 13 هزار و 187 نفر ساعت آموزش به صورت مجازی ارائه شده است.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شاقتصادی گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید، 11 هزار و 616 مورد نظارت های حقوقی، اقتصادی و حسابرسی از تعاونی ها انجام شده.

2 هزار و 800 شرکت تعاونی در خراسان شاقتصادی تشکیل شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1124

به "خبرنگاران 488 تعاونی در خراسان شمالی با حمایت دولت تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 488 تعاونی در خراسان شمالی با حمایت دولت تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید