خبرنگاران 14 کانون ملخ در شیروان شناسایی شد

به گزارش گفتمان برتر، بجنورد- خبرنگاران- مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: در بازدیدهای اخیر کارشناسان کشاورزی، 14 کانون ملخ در دهستان زوارم بخش مرکزی شهرستان شیروان شناسایی شده است.

خبرنگاران 14 کانون ملخ در شیروان شناسایی شد

محمد رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با توجه به بازدیدهای انجام شده، شرایط مبارزه با ملخ زیر یک دهم و به صورت لکه لکه است اما، چون در این مناطق تعداد به نرم استاندارد نرسیده است فعلا مبارزه انجام نمی گردد.

وی با اشاره به شروع تفریق کپسول های ملخ در این شهرستان گفت: به همکاران جهادکشاورزی توصیه شده منطقه را زیر نظر داشته باشندکه پس از خاتمه بارندگی در صورت احتیاج اقدام به مبارزه با این آفت گردد.

رضایی اضافه نمود: در این خصوص به کشاورزان توصیه شده با افزایش جمعیت ملخ موضوع را اطلاع دهند، بحث سن مادری را انجام دهند و در این شرایط بارندگی و آب و هوایی، هر 15 روز از قارچ کش ها استفاده نمایند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: همچنین به کشاورزان توصیه می گردد با توجه به شرایط رطوبتی، در درختان میوه که امکان فعالیت بیماری گیاهی مثلا لب شتری هلو و لکه سیاه سیب وجود دارد حتما سم پاشی ها را پیش از گل دهی انجام دهند و محافظت از میوه ها را داشته باشند.

به گفته وی سال گذشته مبارزه با ملخ در سطح بیش از سه هزار هکتار کشتزار این شهرستان انجام شد.

شیروان 105 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 923

به "خبرنگاران 14 کانون ملخ در شیروان شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 14 کانون ملخ در شیروان شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید