خبرنگاران وزیرکشور انگلیس: تبهکاران سایبری صدها هزار پوند کلاهبرداری نموده اند

به گزارش گفتمان برتر، لندن - خبرنگاران - وزیر کشور انگلیس روز شنبه از افزایش آمار کلاهبرداری مجازی در سایه بحران کرونا اطلاع داد و اضافه کرد تبهکاران با سوء استفاده از خانه نشینی مردم، 1.8 میلیون پوند کلاهبرداری نموده اند.

خبرنگاران وزیرکشور انگلیس: تبهکاران سایبری صدها هزار پوند کلاهبرداری نموده اند

پریتی پتل در کنفرانس خبری روزانه دولت اضافه کرد؛ تبهکاران در اقداماتی مشمئز نماینده در کوشش هستند تا از بچه ها و جوانانی که در این ایام خانه نشین هستند به وسیله فضای مجازی کلاهبرداری نمایند.

مدارس انگلیس از یکم فروردین گذشته در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، به دستور نخست وزیر تعطیل و صدها هزار دانش اموز این کشور خانه نشین شده اند. بوریس جانسون با اعلام شرایط اضطراری، از مردم این کشور خواسته تا غیر از شرایط اضطراری از خانه خارج نشوند.

مرکز ملی امنیت سایبری که تحت پوشش ستاد ارتباطات دولت انگلیس فعالیت می نماید چندی پیش بیان کرد حملاتی را شناسایی نموده که تبهکاران در حال درآمدزایی از بحران کرونا هستند.

در این عملیات افراد ایمیل هایی را از مقام های بهداشتی دولت دریافت می نمایند که در آن گفته شده برای کسب خبرهای مهم کرونا، روی عبارتی کلیک نمایند. اما به محض کلیک کردن روی لینک، صفحه ای باز می گردد که دستگاه قربانی به یک بدافزار آلوده شده و از کار می افتد.

مرکز ملی امنیت سایبری می گوید: افراد مختلفی در انگلیس قربانی این قبیل حملات شده و ایمیل هایی را دریافت نموده اند که حاوی ویروس بوده است.

تبهکاران ایمیل های سازمان بهداشت جهانی و مرکز کنترل بیماری در آمریکا را جعل نموده و از افراد برای ساخت واکسن ویروس کرونا اخاذی و یاری اقتصادی طلب می نمایند. آنها همچنین شبکه کامپیوتری فروشگاه ها و سازمان های تجاری را هک نموده تا پس از سرقت اطلاعات، کامپیوترها را برای اخاذی قفل نمایند.

مرکز ملی امنیت سایبری از شهروندان انگلیس خواسته تا دستورالعمل های ایمنی را رعایت نموده و اگر به دام تبهکاران افتادند، این نهاد را در جریان بگذارند.

وزیر کشور انگلیس در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش خشونت خانگی در این کشور اطلاع داد

وی مطرح نمود که آمار تماس های تلفنی با مرکز ملی خشونت خانگی در هفته گذشته 120 درصد افزایش داشته است.

پتل اضافه کرد؛ هرچند آمار خشونت های خانگی توسط پلیس افزایش نیافته اما افزایش تعداد تماس ها از سوی آنهایی که نیازمند یاری هستند به شدت نگران نماینده است.

نشریه دیلی میل دیروز (آدینه) در گزارشی مطرح نمود که بر اساس برآوردهای اجرا شده 150 هزار شهروند انگلیس بر اثر افسردگی، خشونت خانگی یا خودکشی در مدت شیوع کرونا جان خود را از دست بدهند

دبیر کل سازمان ملل متحد درباره تبعات قرنطینه خانگی از جمله افزایش خشونت علیه زنان هشدار داده است.

آنتونیو گوترش در سخنانی تاکید نموده که قرنطینه خانگی و ماندن در محل زندگی روش مهمی برای مقابله با شیوع کرونا است، اما این نباید سبب زندانی شدن زنان با کسانی گردد که شریک زندگیشان هستند و به آن ها ستم می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 877

به "خبرنگاران وزیرکشور انگلیس: تبهکاران سایبری صدها هزار پوند کلاهبرداری نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیرکشور انگلیس: تبهکاران سایبری صدها هزار پوند کلاهبرداری نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید