خبرنگاران منطقه آزاد ارس در جذب سرمایه های بخش خصوصی کارنامه موفقی دارد

به گزارش گفتمان برتر، تبریز- خبرنگاران- مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه مالی کشور گفت: در چهارمین مرحله از برنامه افتتاح طرح های مناطق آزاد و ویژه مالی کشور، منطقه آزاد ارس سهم قابل توجهی از پروژه ها را به خود اختصاص داده است و کارنامه موفقی در جذب سرمایه بخش خصوصی دارد.

خبرنگاران منطقه آزاد ارس در جذب سرمایه های بخش خصوصی کارنامه موفقی دارد

به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا مومنی روز سه شنبه در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس با بیان اینکه تامین زیرساخت های سرمایه گذاری بخشی از مسئولیت های حاکمیتی مناطق آزاد است، اظهار کرد: در چهارمین مرحله از برنامه افتتاح طرح های مناطق آزاد و ویژه مالی کشور 37 طرح با اعتبار 2 هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی 498 نفر در منطقه آزاد ارس به بهره برداری می رسد که 97 درصد هزینه نمودها متعلق به بخش خصوصی است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه مالی بیان کرد: در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب بر پشتیبانی و مانع زدایی از فراوری به همه مناطق آزاد سفر می کنیم تا با احصاء مسائل گام های عملی برای از میان برداشتن آنها برداریم.

مومنی با اشاره به دومین سفر خود به منطقه آزاد ارس گفت: بخش زیادی از مسائل مناطق آزاد جمع آوری شده است و در راستای برطرف آنها با دستگاه های اجرایی و نظارتی گفتگوهایی را شروع نموده ایم که برای حصول نتیجه و به حداقل رساندن موانع نیازمند فرصت 2 ماهه هستیم.

وی عمده ترین مسائل مناطق آزاد را حوزه های گمرکی، مالیاتی ، ترانزیتی و صادرات دانست و تاکید نمود: برطرف موانع و مسائل سرمایه گذاری و فراوری در مناطق آزاد، الگوی عملی برای راه اندازی و مدیریت مناطق آزاد جدید خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه مالی در سفر به ارس از تعدادی از شرکت های صنعتی، فراوریی این منطقه آزاد تجاری و صنعتی بازدید کرد.

در چهارمین برنامه افتتاح طرح های مناطق آزاد و ویژه مالی کشور 94 طرح با اعتبار 62 هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی برای سه هزار نفر افتتاح می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1557

به "خبرنگاران منطقه آزاد ارس در جذب سرمایه های بخش خصوصی کارنامه موفقی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران منطقه آزاد ارس در جذب سرمایه های بخش خصوصی کارنامه موفقی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید